מהפך ב-S&P 500

הזעזוע בסוף השבוע: האם מדובר בשינוי מגמה או בבדיקה זמנית של רמת תמיכה?

למרות שבשבוע שעבר ניתוח טכני של מדד S&P 500 הוליד סיבות להיות אופטימיים לגבי העתיד הקרוב, תמונת המצב השתנתה.

לפניכם גרף יומי של S&P500:

משה שלום סנופי
 משה שלום סנופי

בסוף השבוע שעבר העמיקו הירידות במדד. בסקירה בשבוע שעבר ציינתי שנקודת השפל הקובעת היא 1,250 נקודות, נקודה שהמדד טרם הגיע אליה.

עם זאת, פריצת השווא של קו המגמה הכחול כלפי מטה והגעה מהירה לרמת 1,300 הנקודות (תוך 3 ימים של ירידות רצופות) ובמיוחד חציית קו המגמה העולה בגרף השבועי (שלא מוצג כאן) הנשען על השפלים העיקריים של העלייה מאז יולי 2010, צריכים לשנות את ההתבוננות במדד.

התבוננות בגרף היומי תעלה שחצייה של רמת 1,290-1,300 נקודות תייצר שפל חדש ותשמש הקדמה למה לעלול לקרות ב-1,250 נקודות. אציין כי שבירת רמת 1,250 נקודות תייצר שפל נמוך בטווח הבינוני, ובכך תסתיים את המגמה העולה שהחלה בקיץ 2010.

כדי שנקבע שהירידות הנוכחיות אינן תחילתה של מגמה חדשה, אלא רק בדיקה של רמת התמיכה ב-1,300: על המדד לפרוץ תחילה שוב את הגבול העליון של התעלה היורדת, ובמיוחד לעבור שוב את רמת 1,345-1,350 נקודות שבהן הוא נעצר בפתאומיות כה גדולה בסוף השבוע שעבר.

כל עוד זה לא קורה תשאר בעיינה הנטייה הפסימית וכל המסקנות העולות ממנה לגבי מסחר והשקעה.

  • משה שלום הינו אנליסט בכיר ב-FXCM (חברה למסחר במטבע חוץ, מדדים וסחורות), ומרצה במכללת מגמות.
  • ניתן לפנות אליו ישירות לאימייל: Moshe.Shalom@gmail.com.
  • משה שלום עשוי להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו. אין לראות בנכתב בה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.