אפל מציגה: מערכת הפעלה חדשה לאייפון ולאייפד

(עדכון) - מנכ"ל אפל לקח הפסקה מחופשת המחלה שאליה יצא עקב מחלתו ובא לכנס המפתחים השנתי של אפל, שעסק גם במערכת ההפעלה הבאה של אפל, ה-lions אותה ניתן יהיה לרכוש ב-29.9 ד' החל מיולי ב-App Store ■ נימה של אכזבה בקרב המפתחים והמשקיעים

חברת אפל הכריזה הערב (ב') באירוע המפתחים שלה WWDC בסן פרנסיסקו על השירות הבא - iCloud. מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, לקח הפסקה מחופשת המחלה שאליה יצא עקב מחלתו ובא לאירוע, שעסק גם במערכת ההפעלה הבאה של החברה למחשבים השמינית במספר - Lion. לאחר דיברי הפתיחה של הכנס שנשא ג'ובס, הוא נתן לפיל שילר להעביר את הפרזנטציה. בתגובה נרשמה ירידה במחירה של מניית אפל בוול סטריט.

את מערכת ההפעלה החדשה, ה-lions ניתן יהיה לרכוש בתמורה ל-29.9 דולר החל מיולי דרך ה-App Store של אפל.

בנוסף נאמר כי אפל מכרה עד כה יותר מ-200 מיליון מערכות הפעלה מסוג iOS, בנוסף מכרה אפל עד היום 25 מיליון מחשבי לוח מסוג iPad. אפל דיווחה גם על כך שעד היום המשתמשים הורידו יותר מ-14 מיליארד אפליקציות באמצעות ה-App Store.

בהמשך ג'ובס חזר להציג את שירות iCloud. לדבריו, עד לפני מספר שנים לא הייתה בעיה לסנכרן את כל השירים, התמונות והקבצים בין המק למוצרים אחרים, אבל בשנים האחרונות הדבר לא עובד כל כך טוב, בגלל שלכל המכשירים יש סרטים ותמונות של המשתמשים והם רוצים שהם יהיו זמינים בכל המכשירים שלהם. "סינכרון כל המכשירים האלו פשוט משגע אותנו", אומר ג'ובס, "אנחנו נעביר את מרכז החיים הדיגיטליים לענן". ג'ובס הציג יכולת צילום באייפון כאשר התמונות נדחפות למכשיר אחר של אפל באופן אוטומטי.

הנוחות בשימוש ב-iCloud שכל המידע עובר לענן בצורה אוטומטית והוא גם נדחף למוצרים אחרים מבלי שהמשתמש עושה משהו. השירות הוא בעצם שדרוג רציני לשירות אחר של החברה MobileMe.

באותה צורה ניתן לדאוג שהיומן ואנשי הקשר יהיו מעודכנים בכל המכשירים של אפל. תהיה אפשרות גם לראות אילו אפליקציות המשתמש הוריד בכל המכשירים שלו, גם אם הם לא הותקנו באותו מוצר בו הוא משתמש.

יכולת אחרת במגמה של אפל לשחרר את המשתמשים שלהם מכבלים היא גיבוי של כל המכשיר לענן, כך שהצרכן רוכש מוצר אחר, הוא יכול להעביר את כל המידע שהיה במכשיר הישן לחדש ישירות מהענן.

iCloud הוא בעצם עדכון לשירות MobileMe של החברה שהחל מהיום מופסקת הפעילות שלו. השירות הזה עלה בעבר 99 דולר, כאשר iCloud יהיה ברובו בחינם.

מערכת ההפעלה החדשה לאייפד, לאייפון ולאייפודים - iOS בגרסה 5

אפל הודיעה גם על עדכון למערכת ההפעלה הסלולרית שלה שתהיה זמינה בסתיו למכשיר האייפון מדגם 3GS, אייפדים ואייפודים מהדור השלישי והרביעי. ה-iOS 5 תציע מנגון התראות חדש המעדכן על הודעות SMS, מיילים ופגישות. בכדי להיכנס למרכז ההתרעות מחליקים את האצבע לכיוון למטה מהחלק העליון של המסך ואז מגיעים לעמוד הכולל את כל ההודעות. מדובר במסך שמזכיר את אותה תצוגה הקיימת היום באנדרואיד של גוגל.

חידוש אחר בעדכון של מערכת ההפעלה הוא יישום טוויטר פנימי המאפשר בקלות להתחבר לרשת החברתית הזו, כאשר החיבור מאפשר להשתמש בשם המשתמש והקוד בתוכנות אחרות בקלות וגם שליחת תמונות במהירות ישירות מהמכשיר לטוויטר. יש גם מנגנון תזכורות חדש, כפתור להפעלת המצלמה מעמוד הבית במצב המתנה.

שינוי אחר במערכת ההפעלה הוא היכולת לאקטב את המכשיר בפעם הראשונה ללא חיבור פיזי למחשב, מה שמקשה היום על אנשים שקונים אייפד או אייפון, אבל לא מחזיקים לידם מחשב. כמו כן, העדכונים העתידיים למערכת ההפעלה יעשו דרך שירותי און ליין ללא שום כבל.

בנושא המוזיקה, iCloud יציע למשתמשים להוריד את כל השירים שהם הורידו במכשיר אחר גם למוצרים נוספים אחרים של אפל, ללא עלות נוספת. בצורה הזו, לצרכנים תהיה גישה לכל התוכן המוזיקלי שלהם גם באייפון, באייפד ובאייפוד.

אפל גם מציעה שירות נוסף לסינכרון השירים של המשתמש שלא נרכשו דרך האייטיונס - iTunes Match. השירות הזה סורק את כל השירים שקיימים במחשב של המשתמש, כאשר הוא מזהה מה קיים באייטיונס ואז הוא מסכרנן אותם בין כל המכשירים של המשתמש. השירות הזה עולה 25 דולר לשנה.

iCloud יהיה זמין החל מהסתיו ביחד עם העדכון של iOS5 והוא יכלול 5 ג'יגה של נפח אחסון בחינם לכל התכנים של המשתמש.

בניגוד לאירועים אחרים של החברה, הפעם אפל דיווחה מראש על ההכרזות הצפויות. מההודעה עלה כי נאומו של ג'ובס לא יכלול הכרזה על אייפון חדש, בכך הורידה החברה את הציפיות, ואכן נרשמה אכזבה מסויימת בקרב המפתחים והמשקיעים.