סטיב ג'ובס: המטה החדש של אפל ייראה כמו מעבורת חלל

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, הופיע היום בפומבי בפעם השנייה תוך שבוע במטרה להציג את תוכניתו החדשה: בניין משרדים חדש - שישמש כמטה המרכזי של אפל ■ "זה יהיה מבנה מדהים"

מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, ערך היום (ה') את הופעתו הפומבית השנייה תוך שבוע, חרף היותו בחופשת מחלה. ג'ובס עשה זאת כדי להציע את תוכניתו החדשה לבניית משרדים חדשים ועצומים בגודלם, אותם כינה כ"מעבורת חלל".

לאפל יש מעל ל-12 אלף עובדים במשרדיה המרכזיים בקליפורניה, ולדברי ג'ובס כמות העובדים "גדלה כמו חיטה" וכעת "לא נשאר מקום". ג'ובס אמר את הדברים במועצת העיר, במטרה לאשר תוכניתו החדשה, אשר לטובתה רכשה אפל שטחים מחברת HP בקופרטינו, קליפורניה - שם מתכננת אפל לבנות את הקמפוס שיכיל את מטה המשרדים המרכזי של החברה.

לאחר הופעתו הפומבית באירוע המפתחים שלה WWDC בסן פרנסיסקו, בו עדכן ג'ובס על שירות ה-iCloud החדש של חברה, וכן על מערכת ההפעלה הבאה של החברה - ה-lions - אמר היום ג'ובס כי יש לשטחים בקופרטינו "משמעות וחשיבות אישית" עבורו.

לדברי ג'ובס, אפל מתכננת לבנות מבנה ייחודי ועגול, בעל 4 קומות, אשר יכיל את 12 אלף עובדיה. "זה ייראה קצת כמו אתר לנחיתת מעבורות חלל. זה יהיה מבנה מדהים", אמר ג'ובס. לדבריו, "לא יהיה חלק אחד מזכוכית שיהיה ישר במבנה הזה", וציין כי אפל תשתמש בניסיונה בעיצוב חנויות הדגל שלה ברחבי עולם, כדי לתכנן את המבנה החדשה. "אנחנו יודעים איך לייצר את חתיכות הזכוכית הגדולות בעולם לשימוש ארכיטקטורי", לדבריו.

"זה יהיה יותר טוב פי זיליון מאיך המצב עכשיו", אמר ג'ובס, שטרח להבהיר כי השטח בקופרטינו אינו האפשרות היחדיה של אפל. "אפל מהווה משלם המיסים הגדול ביותר בקופרטינו, והיינו שמחים להמשיך לשלם מיסים כאן", לדבריו. "אם לא נוכל לעשות כן, נוכל לעבור למקום אחר".

ג'ובס הסביר כי המטה המרכזי של אפל יכול להכיל כרגע בערך 2,600 עובדים. "אני באמת חושב שסטודנטים לאדריכלות יגיעו כדי לראות את המבנה הזה", אמר. ג'ובס הבהיר כי החברה מתכננת לעבור למטה החדש ב-2015, באם תאושר בנייתו.