בלי פיננסים אין עליה

תזה של הסוחר שלנו באופנהיימר אומרת שללא תפנית בפיננסים, לא תהיה תפנית בשוק

מגמת הירידה של ת"א- 25 המשיכה להתבסס למרות ששני ימי המסחר האחרונים היו ימי דשדוש והפוגה. זאת משום שתל אביב 25 התקבע מתחת להתנגדות ב-1,233 ובתוך כך גם מתחת להתנגדות ב-1,245. מהלך מעל 1,245, היה ויתרחש, יחשב סימן שורי במיוחד אבל התרחיש הסביר הוא של המשך ירידה. היעד הבא לירידה הוא אזור ה-1,200 אבל אין יותר מדי אלמנטים טכניים שיעצרו את המדד באזור הזה. אזור ה-1,170 הוא אזור רלבנטי לירידה וגם רלבנטי יותר לבלימה שלה. בקיצור, צפו לירידות ואל תתרגשו מימי עליות קלים או מימי דשדוש.

השמיים מתקדרים מעל וול סטריט

כמובן שאחד ממקורות הלחץ על תל אביב 25 הוא מגמת הירידה בוול סטריט ונראה שזו הולכת להימשך. הממוצע הנע ל-150, אינדיקטור שנתן סיכוי לבלימה של הירידה של ה-S&P 500 , נפרץ כלפי מטה ומכאן סלולה הדרך לאזור ה-1,242-1,251, אזור תמיכה שסביר שיתמוך לפחות לטווח הקצר. ירידה מתחת לאזור הזה תיחשב אינדיקציה שלילית מאוד לשוק.

את ההגנות על תיק קניון המניות פתחתי די מאוחר, אופייני לקושי הקיים בזיהוי של שינוי מגמה, ויש סיכוי שאנסה לסגור אותן באזור התמיכה שצויין כאן אם יהיו סימני בלימה. יכול להיות שהדבר יקרה ביום שישי.

האפשרות לתפנית חדה כלפי מעלה תמיד קיימת על הנייר אבל קשה למצוא סיבה טכנית או כלכלית שמצדיקה זאת. לשם כך יידרש כנראה ברבור לבן, אם נשתמש בשפתו של נסים טאלב. מה שנשאר זה התמיכה של הממוצע הנע ל-200 יום השוכן כרגע ב-1,251 ותמיכה אופקית ב-1,242 ושניהם מגדירים את אזור התמיכה 1,242-1,251.

סימן חיובי לטווח הקצר יתקבל אם ה-S&P500 יעלה מעל 1,287 וסימן חיובי משמעותי יותר יהיה מעל 1,290.

מפת הסקטורים מראה על המשך החולשה והלחץ על סקטור הפיננסים החבוט, תפנית לרעה בסקטור התחבורה שמהווה איתות שלילי לשוק, ובאופן מפתיע התחזקות לסקטור הנדל"ן. זאת כמובן יחסית ל-S&P500. עוד סקטורים שכדאי להיות בהם הם בריאות, תשתיות, צרכנות קבועה ואנרגיה.

תזה של הסוחר שלנו באופנהיימר אומרת שללא תפנית בפיננסים, לא תהיה תפנית בשוק. בתור התחלה, נרצה לראות את KBE עולה מעל 23.4 דולר.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.