אובמה ידון על צעדים נוספים כדי ליצור משרות בטווח הקצר

נשיא ארה"ב ייפגש עם יועצו בנושא ביום ב' בצפון קרוליינה ■ אובמה: "לא נכנסו לבלאגן הזה בלילה אחד ואנחנו לא נצא ממנו בלילה אחד, זה הולך לקחת זמן"

נשיא ארה"ב ברק אובמה מחפש להרגיע את הבוחרים לקראת הבחירות הקרבות בכל הנוגע לכלכלה האמריקנית. הנשיא הודיעה היום (שבת) כי בפגישה הבאה עם יועצו בענייני תעסוקה הם ידונו בעיקר על צעדים נוספים שאפשר לקחת כדי ליצור משרות נוספות בטווח הקצר. כך פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס.

מאמציו של אובמה באים בעקבות נתנוני תעסוקה מאכזבים שפורסמו לאחרונה שהעידו על יצירת 54 אלף משרות חדשות בלבד בחודש מאי, לעומת צפי ל-165 אלף משרות. בנוסף, שיעור האבטלה בארה"ב עומד על 9.1%.

"הלוואי שהייתי יכול לומר לכם שיש פיתרון מהיר לבעיית התעסוקה", אמר אובמה בנאומו השבועי. "אבל האמת היא שלא נכנסו לבלאגן הזה בלילה אחד ואנחנו לא נצא ממנו בלילה אחד, זה הולך לקחת זמן".

למרות המצב הבעייתי בקונגרס בו הדמוקרטים והפובליקנים לא מצליחים להגיע להסכמה בנושא קיצוצים בתקציב, הנשיא מדגיש כי יצירת מקומות עבודה חדשים היא בראש סדר היום שלו.

ביום ב' יסייר אובמה במפעל אנרגיה-נקייה בצפון קרולינה. אובמה הוסיף כי השקעה באנרגיות חלופיות והשכלה ישפר את מצב התעסוקה אך לא פירט בנושא.