ארה"ב באזהרה חריפה לאסד: יצרת משבר הומניטרי

הבית הלבן קורא לאסד לאפשר לאנשי הצלב האדום לטפל בכמות האדירה של הפצועים בצפון המדינה ■ "למנהיגי סוריה אין שום תירוץ למניעת סיוע הומניטרי מגוף נייטרלי כמו הצלב האדום"

בעוד זרם הפליטים שנמלטים מסוריה לטורקיה גובר, ומספר הנפגעים בתוך סוריה עולה בהתמדה - משגר הבית הלבן אזהרה חריפה לבשאר אסד, ואומר: אפשר לצלב האדום לטפל בנפגעים.

על פי ההודעה שפורסמה הלילה, ארה"ב מאשימה את המשטר הסורי ביצירת משבר הומניטרי, זאת בעקבות סירובו לאפשר לצלב אדום לטפל בנפגעים הרבים בצפון סוריה.

"למנהיגי סוריה אין שום תירוץ למניעת סיוע הומניטרי מגוף נייטרלי כמו הצלב האדום הבינלאומי", כך נמסר בהודעה החריפה. "אם מנהיגי המשטר בסוריה לא יאפשרו גישה לאנשי הצלב האדום, הם שוב יראו לעולם את הבוז שיש להם כלפי כבודם של אזרחי סוריה".

בינתיים, המחאה בסוריה נגד הנשיא אסד מוסיפה להתגבר. בסוף השבוע עשה צבא סוריה לראשונה שימוש במסוקי תקיפה לפיזור המפגינים, ואם זה לא מספיק - מול חופי לטקיה הופיעו לראשונה ספינות טילים, כדי לסייע בפיזור ההפגנות. אבל המתנגדים לאסד אינם חוששים לעמוד מול הצבא, בדרעא, בחומס ובערים נוספות.

בריטניה, צרפת, ופורטוגל פנו למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה לגנות את סוריה באופן רשמי על הרג אזרחים, אך רוסיה - בעלת זכות הוטו במועצה - הודיעה שתתנגד למהלך.

ארה"ב, מצידה, ממשיכה לגנות בחריפות את פעולותיו של אסד. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אתמול כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את המדיניות השערורייתית והאלימה של הממשלה בסוריה, שדוגלת באלימות. לאכזריות הזו יש לשים קץ באופן מיידי".