בדרך לטיפול בסוכרת נעורים? קמהדע מתחילה ניסוי קליני

פרוטוקול הניסוי אושר על-ידי משרד הבריאות הישראלי וועדות האתיקה ■ המנכ"ל דוד צור: "קמהדע מתכוונת לפרסם דוח ביניים של הניסוי בתחילת 2012 ודוח סופי במהלך 2012"

קמהדע פותחת את השבוע ברגל ימין ומודיעה היום (א') כי היא מתחילה בניסוי הקליני (שלב I/II) בתרופת ה-AAT בעירוי - המשווקת בארה"ב תחת השם המסחרי Glassia, לטיפול וריפוי סוכרת נעורים.

פרוטוקול הניסוי אושר על-ידי משרד הבריאות הישראלי וועדות האתיקה במרכזים הרפואיים בהם ייערך הניסוי.

בניסוי ייבדקו מדדי בטיחות ויעילות של התרופה של ה-Glassia, אשר אושרה לפני כשנה לשיווק על-ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לטיפול במחלת החסר הגנטי של חלבון ה-AAT ונמכרת כיום בארה"ב בעשרות מיליוני דולרים.

מחלת הסוכרת הנה מחלה אוטואימונית בה מתרחש הרס של תאי לבלב האחראיים להפרשת האינסולין. כתוצאה מכך, נדרש מתן אינסולין חיצוני להשגת איזון הסוכר בדם ולמניעת סיבוכים. לפי האגודה לסוכרת נעורים, בישראל ישנם כ-50 אלף חולים וכל שנה מאובחנים כ-200 חולים חדשים בסוכרת נעורים.

דוד צור, מנכ"ל החברה, מציין כי "אנו שמחים על כניסתה של קמהדע לתחום הסוכרת ומקווים להביא לפריצת דרך עולמית בתחום הטיפול והריפוי של סוכרת נעורים. המחקר המדעי בנושא, כמו גם איכות התוצאות הפרה קליניות עד כה, מעודדים מאוד. קמהדע מתכוונת לפרסם דוח ביניים של הניסוי בתחילת 2012 ודוח סופי במהלך 2012".