מעלות מורידה את דירוג דלק ישראל ל-(A-) מדירוג A

מעלות: "דלק ישראל לא תוכל להוריד את עומס החוב בצורה משמעותית מהפעילות השוטפת, ללא שינוי תפיסתי לגבי הפעילויות שאינן בליבת העסקים"

חברת הדירוג מעלות מודיעה היום (א') על הורדת הדירוג של חברת דלק ישראל ל-(A-) לעומת A, הדירוג הקודם ומעדכנים את התחזית ליציבה משלילית. מעלות הודיעה כי הסיבה להורדת הדירוג התבססה על הערכה כי "השילוב של התאוששות איטית מהצפוי של מרווחי השיווק והעלייה ברמת החוב, כתוצאה מעליית מחירי הנפט בעולם והיטל הבלו, לא יאפשר לחברה להציג שיפור מהותי ביחסי כיסוי החוב בשנת 2011".

להערכת חברת הדירוג, דלק ישראל לא תוכל להוריד את עומס החוב בצורה משמעותית מהפעילות השוטפת, ללא שינוי תפיסתי לגבי הפעילויות שאינן בליבת העסקים של החברה וללא קיטון משמעותי של אשראי הלקוחות. "בהינתן תזרים מזומנים פרמננטי הקרובות, לא סביר כי החברה תוכל להפחית את החוב בצורה משמעותית", מציינים הכלכלנים בהודעתם.

במעלות לא צופים כי החברה תבצע צעדים בלתי שגרתיים בשנת 2011 כמו מימוש מסיבי של נכסים שלא בליבת העסקים, שיאפשרו להקטין את רמת החוב בצורה משמעותית עד לסוף השנה. אנו רואים את מאמציה של החברה להגדלת פעילות חנויות הנוחות וליצירת תזרים מזומנים משמעותי, כתהליך איטי שיימשך מספר שנים. "אנו מעריכים את דלק ישראל כאחזקה אסטרטגית בקבוצת דלק מרכיב מהותי בתחום האנרגיה", מציינים.

"הידרדרות נוספת באיכות האשראי העצמאית של דלק ישראל עשויה להוסיף ולהחליש את הקשר בין החברה לקבוצת דלק", מעריכים.

תחזית הדירוג היציבה מבטאת את הערכת חברת הדירוג כי לא צפויה לחול שחיקה נוספת בפרופיל הפיננסי של החברה בשנה הקרובה, כתוצאה מעלייה נוספת ברמת התחרותיות או מעדכון מרווחי השיווק עם פרסום דו"ח מינהל הדלק בחודשים הקרובים.