עובדי אפל משמיעים קולם: מנסים להקים ארגון עובדים

האם ענקית המחשבים תאלץ להתמודד עם ארגון עובדים עולמי? ■ הארגון יציב לעצמו להילחם למען העובדים בנושאים כמו שכר, פיצויים והטבות ■ "זה כמו המאבק של דוד בגוליית"

עובדים בחנויות אפל מתחילים לפעול על מנת להקים ארגון עובדים במטרה להילחם על זכויותיהם. קורי מול, עובד בחנות של אפל בסן פרנסיסקו, עומד בראש המהלך שנלחם למען העלאת שכר, הטבות לעובדים ופיצויים. כמו כן, ציין מול כי הוא לקח את המהלך צעד אחד קדימה במטרה לעודד עובדים נוספים ללכת בעקבותיו.

בעוד ארגוני עובדים הם חזקים ופעילים בסקטור הרכב לדוגמה, הם לא נפוצים בחברות הטכנולוגיה שהמטה שלהם יושב בסיליקון וואלי. חברות אלה ידועות בכך שהן מפטרות עובדים מהר יחסית. לאפל 30 אלף עובדים בחנויות החברה ב-325 מדינות בעולם.

מול, שעובד באפל כבר 4 שנים, חשף כי הוא מרוויח 14 דולר לשעה, בעוד שכר המינימום על-פי החוק בסן פרנסיסקו עומד על 9.92 דולר לשעה. העובדים יוצרים קשר אחד עם השני דרך הרשתות החברתיות כמו טוויטר ופייסבוק ודרך האתר "Apple Retail Workers Union" שהוקם במאי.

עד כה, מול לא זכה לתמיכה רבה מצד שאר העובדים בחברה עם זאת לטענתו הוא מקבל אימיילים רבים שמביעים תמיכה במהלך. "יש הרבה היסוס", אמר מול. "עדיין אין תמיכה של 50% מהעובדים בחנויות אבל מתחילים לדבר על זה ותמיכה יכולה לעלות". נציין כי לפני שמקימים ארגון עובדים בארה"ב יש לקבל תמיכה של מעל 50% מהעובדים.

עוד הוסיף מול כי מאבקו הוא קצת כמו "המאבק של דוד בגוליית, לא קל להקים ארגון בחברה ששווה 320 מיליארד דולר ומנוהלת על-ידי אייקון כמו סטיב ג'ובס. נכון לעכשיו אני מקווה שיותר ויותר עובדים יתחילו לדבר על הנושא ולהתרגל לרעיון של ארגון".

אפל אישרה כי יש עובד בחברה בשם קורי מול אך סירבה להתייחס לטענות בנוגע לארגון עובדים.