כך תדעו אם מישהו משתמש בתמונות שלכם ללא רשות

מנוע חיפוש חדש ועוצמתי במיוחד יכול לאתר את המצלמה הדיגיטלית שלכם אם נגנבה, ואף לבדוק אם הגנב העלה לרשת תמונות שלא אתם צילמתם

שיתוף-פעולה בין GadgetTrack, חברת תוכנה המתמחה באבטחה ובמעקב אחר מחשבים וטלפונים סלולריים, ל-CPUsage, חברה שמתמחה באיחוד כוח עיבוד של מחשבים שלא נמצאים בשימוש - הוליד מנוע חיפוש חדש ועוצמתי במיוחד שיכול לאתר את המצלמה הדיגיטלית שלכם ועוד.

כמעט כל מצלמה דיגיטלית בסיסית מטמיעה בפורמט התמונה כמה וכמה נתונים טכניים כגון חשיפה, מהירות צמצם, זמן ותאריך ולפעמים גם מיקום גיאוגרפי (במצלמות עם רכיב GPS). בין היתר, גם המספר הסידורי של המצלמה מוטמע בתוך התמונה ואת זה מנוע החיפוש יודע למצוא.

התהליך פשוט: נכנסים לאתר GadgetTrack ומקלידים בשורת החיפוש את המספר הסידורי של המצלמה שאבדה לכם ותוך שניות תוצאות החיפוש יציגו את התמונות שצולמו מהמצלמה והועלו לרשת. יש מאגר של מעל 3 מיליון מספרים סידוריים עד כה באתר.

במידה וראיתם תמונות שלא אתם צילמתם, או מתאריך מאוחר יותר מאז נעלמה לכם - סביר להניח שאלו תמונות שצולמו והועלו לרשת על ידי הגנב. כך לדוגמה, אם תמונה שהגנב צילם מתגלה בפרופיל הפייסבוק שלו, או בפיקסה, לכם יהיה יותר קל לאתר אותו ואת המצלמה הגנובה.

בנוסף, חיפוש אחר תמונות המשויכות למספר הסידורי של המצלמה שלכם יציג לכם את המיקום של כל אחת מהתמונות שהעליתם לרשת, גם אם מישהו עשה בהן שימוש ללא רשותכם ופרסם אותן במקומות אחרים. פעולה כזו יכולה גם לאתר צילומים פורנוגרפיים ופדופילים שעושים שימוש במצלמה הגנובה וכך ניתן גם להגיע אל המקור שצילם אותן.