ד"ר סיניה נתניהו - המדענית הראשית הבאה של המשרד להגנת הסביבה

נתניהו נבחרה לתפקיד בעקבות פרישתו של המדען הראשי לשעבר, ד"ר ישעיהו בר אור

המדענית הראשית הבאה של המשרד להגנת הסביבה היא ד"ר סיניה נתניהו. היא נבחרה לתפקיד בעקבות פרישתו של המדען הראשי לשעבר, ד"ר ישעיהו בר אור, והתמנותו בחודש אוקטובר האחרון לתפקיד סמנכ"ל בכיר לענייני משאבי טבע במשרד.

לד"ר נתניהו תואר ראשון מהמחלקה לכלכלה של אוניברסיטת מרילנד בארה"ב, שבה עשתה גם את הדוקטורט שלה בכלכלת חקלאות ומשאבי טבע. בתפקידה האחרון היא שימשה כמנהלת מימון בר-קיימא בחטיבת הפיתוח העסקי של חברת תהל. בתוך כך, היא כיהנה במהלך 6 וחצי השנים האחרונות כחברת סגל באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע והרצתה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים.

עם מינויה של נתניהו לתפקיד, בירך אותה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ואמר: "כישוריה הייחודיים של ד"ר נתניהו כבעלת מוניטין עולמי בתחומי המים והכלכלה הסביבתית יסייעו לנו להצעיד את המדינה קדימה וליישם מדיניות של פיתוח בר-קיימא. בעולם מבינים שהגנה על הסביבה היא גם המדיניות הכלכלית הנכונה כתנאי לביסוס כלכלה יציבה וצומחת", אמר.

ד"ר נתניהו הייתה נשואה בעבר לבן דודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפעילויותיה בעבר היא סיפקה שירותי ייעוץ לממשלות בישראל ובחו"ל בתחומי סביבה וכלכלה וניהלה מיזמים נרחבים בנושאים אלה.