שוחרר החסם למע"ר בת"א: יוסט קו החשמל בעלות של 26 מ' ש'

‏קו המתחם הגבוה שחולש על כל אזור גוש דן עובר בשטח מגרשי המע"ר ולא איפשר עד היום בנייה במתחם ■ המע"ר הצפוני עתיד להוות את אזור המשרדים העתידי החדיש של ת"א

יזמי מרכז העסקים הראשי הצפוני של תל אביב (מע"ר) חתמו על הסכם בהובלת עיריית ת"א על תיאום תנאים, כולל הסדרת דרך השירות המזרחית ב-150 מיליון שקל והסטת קו המתח הגבוה שעובר בשטח המגרשים ושהיווה חסם לבניית מגדלי המע"ר, בעבודות הכרוכות ב-26 מיליון שקל.

‏קו המתחם הגבוה שחולש על כל אזור גוש דן עובר בשטח מגרשי המע"ר ולא איפשר עד היום בנייה במתחם. העירייה חתמה היום (ד') על הסכם עם שבע קבוצות היזמים במתחם המע"ר הצפוני, כולל אגד-נצבא, שירותי בריאות כללית, קרדן נדל"ן, אור סיטי-חג'ג', פז-גזית, תנובה ואולמי רסיטל.

המע"ר הצפוני עתיד להוות את אזור המשרדים העתידי החדיש של העיר והוא צפוי לעבור לאורך דרך מנחם בגין (מתחם עזריאלי בדרום ומגדלי הצעירים בצפון). באזור זה יתמקדו החיים העסקיים לאורך צירי התנועה המרכזיים בגבולה המזרחי של העיר. בצירים אלה אמורה להתקיים הפעילות התחבורתית העיקרית, כולל רכבת בין עירונית פרברית, רכבת קלה, תחנות אוטובוס עירוניות ובין עירוניות.

‏היזמים לא הצליחו במשך השנים להגיע למימוש זכויותיהם בשל רצונות ולוחות זמנים פרטניים של כל יזם, ומאחר שלא היה תיאום לביצוע התוכנית התחבורתית לא ניתן היה לממש את זכויות הבנייה והפיתוח. על כן כינס מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, את כל בעלי הזכויות במע"ר הצפוני לפני כשנתיים, כדי להגיע להסכם משותף הכולל שני אלמנטים מרכזיים: הסדרת דרך השירות המזרחית והסטת קו החשמל.

‏לפי ההסכם שנחתם, חברת נתיבי איילון היא זו שתפעל להסדרת תוואי הדרך ואילו חברת החשמל תפעל להסטת קו החשמל. משמעותו של ההסכם בין היזמים והעירייה הוא האפשרות להוצאת היתרי בנייה ומימוש זכויות הבנייה במגרשי המע"ר.

‏פרויקט הסדרת דרך השירות המזרחית מוערך בכ-150 מליון שקל, שיתחלקו באופן שווה בין העירייה ליזמים. לוח הזמנים לסיום העבודות הוא כחמש שנים. כן כולל ההסכם פרויקט להסדרת דרך השירות המערבית והקמת לולאת וולוולסקי בביצוע העירייה, עם צפי לתחילת העבודות ב-2012.

‏הסטת קו החשמל אמורה להסתיים עד סוף 2012, כשעלות ההסטה בשטח המגרשים המדוברים, עלייה התחייבה העירייה מול חברת החשמל, הינה 26 מיליון שקל. חלקם של היזמים בעלות ההסטה עומד על 7.8 מיליון שקל.