הסכם מכירת נפט ראשון לגבעות - לפי מחירי הנפט בעולם

שותפות חיפושי הנפט גבעות, שרק אתמול החלה את מבחני ההפקה ב"מגד 5", חתמה על הסכם חדש ארוך טווח למכירת נפט ■ לא מסרה את כמויות הנפט שתמכור או את זהות הקונה

שותפות חיפושי הנפט גבעות , שהתחילה רק אתמול את מבחני ההפקה באתר הקידוח מגד 5, מדווחת היום (ה') לבורסה כי חתמה על הסכם חדש, ארוך טווח, למכירת הנפט הגולמי שיופק ממגד 5.

גבעות מדווחת, כי ההסכם הוא לחצי שנה, ומבוסס על מחירי הנפט הגולמי הבינלאומיים - דהיינו סביב 95 דולר לחבית. גבעות לא מסרה את כמויות הנפט שתמכור.

נציין, כי עד היום גבעות מכרה נפט שהפיקה ממגד 5 לחברת בזן במחירים נמוכים למדי של 50-60 דולר לחבית. בהסכם החדש, כאמור, מדובר על מחירים גבוהים הרבה יותר. כן יצוין, כי מדובר לראשונה בהסכם ארוך טווח למכירת נפט.

השותפות לא מסרה למי תמכור את הנפט: "משיקולים מסחריים פרטי ההסכם שנחתם כפופים לשמירת סודיות על ידי שני הצדדים", לשון ההודעה לבורסה. לפי הערכות בשוק לא מדובר בבזן.

ברקע, מבחני ההפקה באתר מגד 5 אמורים להסתיים בחודש ספטמבר והפקה מסחרית ארוכת טווח של הנפט אמורה להתחיל בחודש נובמבר.

אתמול, נזכיר, גבעות דיווחה שהיא מתחילה את מבחני ההפקה לאחר שעמלה בחודשיים האחרונים על ייצור הרכיבים הנדרשים לצורך המבחנים, ועל הובלתם והרכבתם באתר. על פי ההודעה מאפריל, מבחני ההפקה צפויים להיערך עד חודש ספטמבר, ולאחר מכן תערוך השותפות על פי תכניתה פעולות הכנה של אתר הקידוח וכן התאמה של הציוד להפקה המסחרית.