מתיחות רבה לקראת שני

גם אם השבוע תתממש חווית עליה בשוק המקומי, אל תתנו לה למחוק את האדום מעינכם

היעד לירידה של ת"א- 25 שצויין כאן היה אזור ה-1,170. תל אביב 25 הגיע ל-1,180. האם אפשר לאמר שבזה הוא מיצה את מגמת הירידה ואפשר לוותר לו על 1,170?

לטווח הקצר, יכול להיות שכן. המדד השלים ירידה של 10% מתח את עצמו למצב שמוגדר מכירות יתר וכדרכו של שוק, יכול לתקן למעלה. אבל, הסיכוי שהתיקון הזה יחזור להיות מגמת עליה ארוכת טווח הוא לא גדול. יש לתל אביב 25 התנגדות ענק ב-1,243 וגם ב-1,280 והנחת המוצא הטכנית היא שהוא ישהה פרק זמן משמעותי מתחת לרמות האלו, כלומר ימצא שוב את דרכו למטה בשלב זה או אחר. אזור ה-1,070-1,060 הוא היעד הבא לירידה מתחת ל-1,170. גם ירידה ל-900 היא לא משהו שצריך להיתפס בעינכם כדמיוני מדי אבל בואו נשאיר את המספר הזה בצד בינתיים.

בקיצור, גם אם השבוע תתממש חווית עליה בשוק המקומי, אל תתנו לה למחוק את האדום מעינכם.

תמיכה אחרונה ורופפת

מהבחינה הטכנית, הממוצע הנע ל-200 יום של ה-S&P 500 הוא זה שנשאר להחזיק את השוק. מהלך מתחתיו, פחות או יותר מתחת ל-1,258, אמור יהיה לסמן התחלה של התמוטטות כללית. השאלה היא האם לסמוך עליו או לא. בשבוע שעבר סמכתי עליו ונתתי לשוק סיכוי לעלות. השבוע, ביום שישי לקראת סיום המסחר, החלטתי לפתוח הגנות ולהיות מוכן לירידות שערים ביום שני. הסיכון של פריצה של הממוצע נראה לי גבוה מהסיכון שהשוק ירוץ למעלה.

שתי סיבות מרכזיות עמדו מאחורי ההחלטה:

1.העובדה שמדד הנאסד"ק 100 חצה את הממוצע הנע ל-200 יום המחושב עליו וירד גם מתחת לרמת השפל המשמעותית האחרונה. סימן דובי שממש אי אפשר להתעלם ממנו. גם מדד הנאסד"ק הכללי ירד מתחת לממוצע הנע שלו ל-200 יום.

המשמעות היא שאם הבנצ'מרק שלי היה מדדים חשובים אלו, הייתי אמור לעבור, בצורה לא מובהקת סופית עדיין, למצב של מגמת ירידה. לפיכך, יכול להיות שהם מנבאים על ה-S&P500.

2.הפריצה של ה-VIX ביום חמישי והתמיכה שקיבל ב-20 ביום שישי.

נוסיף לכך את לוח השנה שצופה התחלה אדומה של שבוע המסחר ומכאן ההחלטה ללכת לישון מוגנים ביום שישי. מהלך של הנאסד"ק/נאסד"ק 100 מעל הממוצעים שלהם ובמקביל של ה-S&P500 מעל 1280 יחשבו סימן שורי.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.