הצעת חוק חדשה: חובת בדיקה של מערכת גז אחת לשנה

הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל חסון קובעת: "ספק גז יבדוק תקינות ובטיחות של מתקנים וצינורות של מערכת גז של צרכן פרטי לפחות אחת לשנה"

הצעת חוק חדשה של ח"כ יואל חסון קובעת, כי "ספק גז יבדוק תקינות ובטיחות של מתקנים וצינורות של מערכת גז של צרכן פרטי לפחות אחת לשנה", זאת מאחר וכיום החוק אינו קובע מהי תדירות הבדיקה המינימאלית.

"פיצוץ הגז בבניין המגורים בנתניה המחיש באופן טרגי את התוצאה של רשלנות באחזקה ובטיפול של מערכות גז בבתים פרטיים. בבתים רבים בישראל העושים שימוש בגז, מערכות ומתקני הגז מיושנים, אינם בטוחים לשימוש ואינם נבדקים באופן שוטף ע"י ספקיות הגז" כתב חסון בדברי ההסבר להצעת החוק.

עפ"י הצעת החוק החדשה של ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה (קדימה), ספקיות הגז יהיו חייבות לערוך בדיקה של תקינות ובטיחות מתקני הגז לפחות אחת לשנה, וזאת כדי להבטיח אספקת גז בטוחה ולמנוע תאונות ואבדן חיי אדם.

על פי המצב החוקי כיום, ספק גז חייב לבדוק מיתקן גז של צרכן גז ומיתקן גז המשמש צרכן גז ולוודא את תקינותם, טרם הספקת הגז לצרכן הגז. כמו כן, החל במועד הספקת גז בידי ספק גז, אחראי הספק לתקינות מיתקן הגז של צרכן גז שהוא מספק לו גז ושל מיתקן הגז המשמש את אותו צרכן.