שטייניץ על משבר הקוטג': "הפתרון תמיד הוא תחרות"

שר האוצר בסיכום כנס פורום קיסריה: "התיסוף אצלנו לא היה מהחמורים. יש בעיה עם הדולר, אבל היא מטופלת" ■ "מערכת המס שלנו מיטיבה עם אלה שמגיעים לסף המס"

תיסוף אצלנו לא היה מהחמורים. יש בעיה עם הדולר, אבל היא מטופלת הן על-ידי בנק ישראל באופן ישיר, והן על-ידינו באמצעות סיוע עקיף בכל מיני דרכים" - כך אמר הערב (ב') שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בנאום הסיכום שנשא עם סיום הכנס השנתי של פורום קיסריה שנערך השנה בקמפוס המכללה למינהל בראשון-לציון.

"מערכת המס שלנו מיטיבה עם אלה שמגיעים לסף המס. אבל יש גם מס הכנסה שלילי - זה הצד השני של המטבע. זה פעם ראשונה שזה קורה בכל המדינה, ואנו שוקלים עוד להרחיב. המנגנון הזה מיועד לחלשים. יש העלאה של שכר המינימום, ויש גידול בקצבאות הזקנה שגרמה לירידה במגמת העוני בקרב קשישים. אז יש תשובות גם לאוכלוסיות החלשות".

"אני מסכים שהמצב הגיאו-פוליטי ישפיע. אבל לא מכיר פתרון קסם לבעיה. אני זוכר את אלה שהבטיחו שקט ארוך-טווח אחרי ההתנתקות החד-צדדית. זה לא קרה. לפעמים הפתרון הוא גרוע יותר. הכניסה שלנו ל-OECD נותנת לנו סוג של הגנה מפני חרמות. אבל נכון: אין התמודדות בלי מחירים".

שר האוצר התייחס גם למשבר הקוטג' ואמר: "אמרתי שאנו נשקול הרחבת יבוא של מוצרי חלב. היום ראש הממשלה הסכים ותמך. נפגוש עם כל הגורמים במשק ונחליט מה כן ומה לא. הפתרון תמיד הוא תחרות".