הצלחה למערכת ההגנה "חץ דורבן" של תעש בארה"ב

המערכת, שמיועדת ליירוט טילים נגד טנקים ורקטות אר.פי.ג'י, הציגה ביצועים מרשימים במסגרת ניסוי של משרד ההגנה האמריקני

הצלחה למערכת ההגנה לכלי רכב משוריינים ולטנקים "חץ דורבן" של תעש. המערכת, שמיועדת ליירוט טילים נגד טנקים ורקטות אר.פי.ג'י הציגה ביצועים מרשימים במסגרת ניסוי של משרד ההגנה האמריקני. לעבר כלי רכב שנשאו את מערכת היירוט של תעש נורו סוגי חימוש שונים המשמשים לפגיעה במשוריינים, וזו הצליחה לנטרלם באחוזי הצלחה גבוהים.

פיתוח "חץ דורבן" נמשך בתעש זה שנים מספר, ועל-פי הערכות, המערכת תוכרז כמבצעית בתוך כשנה וחצי. היא מאפשרת זיהוי מהיר של סוגי חימוש מגוונים המשוגרים לעבר כלים משוריינים בזירות לחימה ולשגר לעברם מיירט שמתפוצץ במרחק קצר מהם, משבית את מעופם ומנטרל אותם. כך, נמנעים פיצוצים בקרבת הכלים המוגנים, וזאת, בין השאר, כדי למנוע מצב שחיילים שנמצאים בקרבת הכלים ייפגעו מפיצוצי היירוט: "כל טיל שנורה ומטופל במיירט של 'חץ דורבן' נופל על הקרקע והופך להיות נפל", סיפר גורם המקורב לנושא.

עם גמר הפיתוח של המערכת, בכוונת תעש להציע אותה לכמה צבאות ברחבי העולם, וזאת לצד הדיונים במערכת הביטחון לקראת התקנת המערכת על הנגמ"ש - נמ"ר, שמשמש את כוחות החי"ר של צה"ל.

בחודשים האחרונים הוכרזה מערכת היירוט לטילים נגד טנקים, "מעיל רוח" של רפאל, כמבצעית. כך, כל טנק מרכבה שיוצא מקו הייצור, מצויד במערכת זו שהוכיחה בכמה תקריות ברצועת עזה יכולת יירוט טובה. המערכת מוצגת בימים אלה לראשונה, בסלון האווירי בפריז.