רומן אברמוביץ' "רוכש" מאמן תמורת דמי העברה של 15 מיליון אירו

אנדרה וילאש-בואש, מאמן פורטו בשנה החולפת, יעבור לקבוצתו של האוליגרך, שתישא בעלות סעיף השחרור שלו; צפוי להרוויח 5 מיליון ליש"ט בעונה

אנדרה וילאש-בואש, מאמן פורטו בעונה החולפת, בדרך לחתום בצ'לסי. המועדון הפורטוגלי הודיע כי קיבל 15 מיליון אירו, הסכום המופיע בסעיף השחרור בחוזה של המנג'ר בן ה-33 בפורטו. קבוצתו של רומן אברמוביץ' הודיעה כי החתימה את וילאש-בואש על חוזה לשלוש שנים.

וילאש-בואש הופך בכך למאמן היקר בהיסטוריה - הראשון שמשולמים עבורו דמי העברה בסדר גודל כזה. תשלום דמי העברה על מאמנים אינו מקובל כלל בעולם הכדורגל. דוגמא עדכנית למורכבות העניין היא זאת של אלכס מקליש, מאמנה של בירמינגהאם בשנה החולפת, שעבר החודש לאסטון וילה, שנתיים לפני תום חוזהו. כעת, דורשת בירמינגהאם פיצוי של 5.4 מיליון ליש"ט מאסטון וילה.

כך או כך, וילאש-בואש צפוי ליהנות משכר של 5 מיליון ליש"ט בעונה הקרובה בצ'לסי. וילאש-בואש נחשב למטאור בכדורגל האירופי, לאחר שהצליח כבר בעונתו השנייה על הקווים כמאמן ראשי לזכות עם פורטו בדאבל המקומי בפורטוגול, וגם בליגה האירופית. יש לציין כי וילאש-בואש עבד בעבר תחת ז'וזה מוריניו, בצוותי האימון שלו, בשלוש קבוצות שונות: פורטו, צ'לסי ואינטר.

עיתון "הטיימס" העריך היום (ד') כי מאז רכש אברמוביץ' את צ'לסי ב-2003, הוציאה הקבוצה כ-57 מיליון ליש"ט על תשלומים שלא קשורים באופן ישיר להעסקת מאמנים (לדוגמא, תשלומי פיצויים למאמנים מפוטרים, דמי העברה של מאמנים וכו').