אגד לא טיפלה בהטרדה מינית של עובדת - ותשלם לה פיצויים

בית הדין לעבודה קבע כי אגד תפצה את העובדת בעשרות אלפי שקלים ■ העובדת, פקידת מודיעין בת"מ בירושלים, הוטרדה ע"י הממונה עליה בעבודה

חברת "אגד" התרשלה בטיפול בהטרדה מינית ותפצה עובדת בעשרות אלפי שקלים; כך קבע היום (ד') בית הדין האזורי לעבודה בירושלים שקיבל את תביעתה של העובדת, פקידת מודיעין בתחנה המרכזית בירושלים והוטרדה מינית ע"י הממונה עליה בעבודה.

"אגד לא נקטה את כל האמצעים הדרושים כדי למנוע את ההטרדה המינית ולאחר מכן כדי לספק לעובדת מקום עבודה בטוח", נימק השופט אייל אברהמי את פסק דינו. השופט ציין כי אגד העבירה את הממונה עליה, שהטריד אותה מינית לקומה אחרת בתחנה, והתובעת נותרה בתחנה המרכזית עם המטריד כשהיא מפוחדת, מבוהלת וחוששת ללכת לשרותים, שמא תפגוש בו.

"אגד פעלה בניגוד לדין כשלא מינתה ממונה על הטרדה מינית במקום העבודה, לא פרסמה תקנון למניעת הטרדה מינית ובהעברתו של העובד המטריד לקומה מעל לא היה די", הוסיף וכתב השופט.

התובעת עבדה באגד כפקידת מודיעין בתחנה המרכזית בירושלים מספטמבר 2007 ועד ינואר 2008. באמצעות עוה"ד חנה פורת ועו"ד עמית הורוביץ ממשרד י' ברנהולץ הורוביץ טענה התובעת כי היא הוטרדה מינית ע"י הממונה עליה וכי אגד התעכבה בטיפול בתלונתה, עד שהיא נאלצה להגיש תלונה במשטרה, וגם לאחר שהוגשה התלונה, סבלה העובדת מנוכחותו של המטריד בסביבתה. בנוסף טענה, בין היתר, כי היא סבלה מהתנכלות החברה, שהביאה לבסוף להתפטרותה.

קודם להגשת התביעה הוגש כתב אישום נגד החשוד בבית משפט השלום בירושלים, אך המתלוננת והחשוד הגיעו לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, ועל פיה פיצה אותה האיש בסכום של 21.5 אלף שקל. על כן דן בית הדין לעבודה רק בטיפולה של חברת 'אגד' בתלונתה של העובדת, ובטענותיה כי הטיפול היה רשלני.

לאור מסקנותיו לגבי התנהגותה הקלוקלת של אגד, קבע השופט כי עליה לפצות את העובדת ב-21 אלף שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה. עוד נקבע כי אגד תשלם לתובעת פיצוי נוסף של 7,500 שקל, תשלום חלף ימי מחלה בסך 1,350 שקל והוצאות משפט של 8,000 שקל.