מניות קרדן יזמות יחולקו למשקיעים בחברה האם קרדן NV

קרדן NV תעביר את מניות השליטה בקרדן ישראל לחברה ציבורית חדשה שתיקרא קרדן יזמות ■ שווי המניות שיחולקו הוא 320 מיליון שקל

הערכת השווי של חברת החזקות מסועפת איננה עניין פשוט, וזאת אחת הסיבות לכך שהן נסחרות, באופן מסורתי מתחת לשווי השקעותיהן. חברת ההחזקות קרדן NV שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור דיווחה היום על מהלך שנועד לצמצם את הדיסקאונט הנ"ל, ולהציף ערך עבור בעלי המניות. זאת לאחר שבמהלך השנים שעברו כבר ביצעה לא מעט שינויים מבניים לצורך אותה מטרה.

במהלך הנוכחי מתעתדת קרדן לצקת את פעילותה בישראל לתוך חברה ציבורית חדשה, שתיקרא "קרדן יזמות" (ראה תרשים), שאת מניתיה יקבלו בעלי המניות הנוכחיים בקרדן NV. כיום מאוגדת פעילותה של קרדן יזמות תחת החברה האם של הקבוצה, קרדן NV, הנסחרת בת"א ובבורסת היורונקסט בהולנד סביב ההון העצמי שלה (כ-1.8 מיליארד שקל).

ערב המהלך נחלקת הפעילות של קרדן NV בין זרוע חו"ל, הפועלת בתחומי הפיננסים (KFC), הנדל"ן (GTC), ותשתיות מים (תה"ל), וזרוע ישראל, שמאגדת באמצעות החברה הציבורית קרדן ישראל את פעילויות הנדל"ן, הרכב והתקשורת המקומיות של הקבוצה.

מחר תגיש קרדן NV טיוטת תשקיף לרישומה למסחר של קרדן יזמות, שלתוכה יועברו מניות הקבוצה בקרדן ישראל (74%), הנסחרות בשווי שוק של 320 מיליון שקל, וכן מניות החברה הבת של תה"ל, מילגם (97%), העוסקת בעיקר בתחום של גביית חובות עבור רשויות מקומיות בישראל, ומעסיקה 1,100 עובדים. עם השלמת המהלך יחזיקו בעלי המניות בקרדן NV גם במניות קרדן יזמות.

הופכים את קרדן לממוקדת נדל"ן

המטרה העיקרית של המהלך היא הפיכת קרדן NV לחברה ממוקדת נדל"ן ותשתיות במדינות מתפתחות. תחום הפיננסים במזרח אירופה, לאחר המימושים האגרסיביים בשנה האחרונה, מהווה היום רק 15% מהפורטפוליו של הקבוצה.

בשיחות עם משקיעים פרטיים ומוסדיים עלה כי מיקוד הפעילות של הקבוצה בחו"ל צפוי להביא לכניסת משקיעים זרים להשקעה בחברה בדרכים שונות. בטווח הארוך בוחנת הקבוצה עוד שתי דרכים להצפת ערך: הראשונה על-ידי הנפקת חברת הנדל"ןGTC סין במדינה זאת והשנייה על-ידי הנפקת חברת תשתיות המים תה"ל בלונדון או באחת הבורסות באסיה.

קרדן NV מימשה בשנה האחרונה נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל ובכוונתה להמשיך להקטין את המינוף, כדי לשפר את הדירוג שלה, העומד על BBB. עם זאת, מניית החברה איבדה מאז תחילת השנה כ-23%, בדומה לירידה שרשמה מניית החברה הבת,GTC פולין, המרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה במזרח אירופה. מניות החברה הבת קרדן ישראל ירדו בכמעט 40%, והחברה נגרעה לאחרונה ממדד ת"א 100.