מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "זימון אבי לוזון לחקירה - לא הוגן"

אורי שילה: "המשטרה יכלה לפעול עם לוזון בצורה עדינה יותר" ■ "יש בעיה עם המעורבות של גורמים עבריינים בכדורגל הישראלי; ננסה לצמצם את חדירת הגורמים הלא ראויים"

ההתאחדות לכדורגל קיימה היום (ה') מסיבת עיתונאים רשמית בה התייחסה לפרשת "הכדור המרכזי", שמסעירה בשבוע האחרון את עולם הכדורגל הישראלי, ובמסגרתה זומן אתמול יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לחקירה תחת אזהרה, ושוחרר לאחר מספר שעות.

"לוזון נקרא אתמול למסור עדות במשטרה", אמר הערב מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה. "החקירה היתה קצרה ועניינית והסתכמה ללא כל הגבלות. כואב לנו שהוא נגרר לפרשה הזו. אנחנו מאמינים שהנושא שלו יתבהר במהרה והעננה והכתם מעל ראשו יוסרו בהקדם.

"במישור האישי, אני מכיר את אבי, ולא יעלה לרגע אחד על הדעת שהוא יהיה מעורב בחשדות מהסוג הזה. אני מאמין שזה יקבל גיבוי עובדתי. אף אחד לא מעל החוק ואם רוצים לשמוע את גרסתו או אינפורמציה ממנו, ניתן לעשות את זה בצורה עדינה יותר. הצורה בה אבי זומן לחקירה היתה לא צודקת ולא הוגנת.

"הפרשה הזאת היא מעניינת וסקסית, אבל יש אחריות לתקשורת כשמדובר באנשים שיש להם חיים פרטיים".

שילה התייחס גם למעורבות ההולכות וגוברת של גורמים עבריינים בכדורגל הישראלי. "בוודאי שיש בעיה", הודה שילה. "יש לנו חוק ותקנון ואנחנו פועלים לפיו. יש לנו תקנון שכל אדם שהורשע בשבע השנים האחרונות בעבירות שיש עימן קלון לא יכול לרכוש קבוצת כדורגל. נכון, לפעמים יש חורים, ואנחנו נפעל להחמרת הקרטריונים לאנשים שרוצים לרכוש קבוצות כדורגל על מנת למנוע גורמים לא ראויים שרוצים להיכנס. בימים הקרובים נגבש את המסגרת ואת האופן בו נפעל כמה שיותר מעל על מנת לצמצם את חדירת הגורמים הלא ראויים".

שילה הוסיף כי "אנחנו מקווים שכל הפרשה הזאת תעבור ונוכל להתעסק בדברים שמחים יותר כמו פתיחת הליגה ומשחקי הנבחרת. המשטרה וההתאחדות הם באותו צד, אנחנו קוראים למשטרה להמשיך לחקור ולמצות את הדין ולסיים זאת כמה שיותר מהר, על מנת שנוכל לחזור לסדר היום".