קרב ממוצעי ה-200

כך המדדים המובילים בוול סטריט ובת"א ירידה מתחת ל-1,205 תסמן כי הירידה תשאר

מאז הטור האחרון שנכתב ביום חמישי, על פי נתוני יום רביעי, הדרמות הגדולות היו בוול סטריט ובשוקי העולם. בישראל המשיך ת"א- 25 לרדת תחת משקלה של ההתנגדות שמעליו. האזור 1,232-1,243 הוא אזור התנגדות לטווח הקצר - בינוני. ירידה מתחת ל-1,205 תסמן כי מגמת הירידה היא כאן בשביל להישאר, לכל טווחי הזמן.

מתח בשני - עניין של הרגל

המסחר בוול סטריט המשיך להיות מתעתע למרות שהפעם הצלחנו לעשות מזה קצת כסף בתיק הקניון דרך העבודה עם החוזים העתידיים. ראיה לעצבנות היא התייצבותו של מדד ה-VIX מעל לרמת ה-20. אני אישית חושב שהתנודתיות תירגע ומדדי ניו יורק יתפסו כיוון בהמשך. כמובן שאם הכיוון יהיה ירידה, מדד ה-VIX ימשיך לעלות.

מכיוון שה-S&P500 ממשיך, בקושי רב, להיתמך מעל הממוצע הנע ל-200 יום ולהישאר, פוטנציאלית, במגמת עליה, הנאסד"ק 100 שמתנדנד סביב הממוצע, הוא זה שמקשה על החיים. התנודתיות הזו מדגישה את חשיבות הממוצע. סביר וביום שני תיפול הכרעה. מהלך מתחת ל-2,215 - השלמת פריצה כלפי מטה של הממוצע, צפי להמשך ירידה ולפריצה עוקבת של הממוצע של ה-S&P500. מהלך וסגירה מעל 2,235 - סימן שורי. נראה שיש סיכוי לאפשרות השניה ויצאנו לסוף השבוע ללא הגנות על תיק הקניון

לא חייבים להבין

ברמת הסקטורים, הסקטורים שכדאי להתמקד בהם הם: תקשורת, חומרי גלם, תשתיות ציבוריות, בריאות וצריכה מחזורית. על האחרון ניתן לאמר כי עוצמתו קצת מפתיעה שכן זהו סקטור שלא הולך טוב עם שוק חלש. לא יודע מה העוצמה הזו אומרת. או שיש מציאות כלכלית שונה ממה שהכרנו או שעוצמת מניות הצריכה המחזורית רומזת על עתיד שורי לשווקים. בכל מקרה, עם הגרף לא מתווכחים והיתרון של הניתוח הטכני הוא האפשרות לסחור עם מה שרואים גם אם לא מבינים מה רואים. לא כדאי להימצא בסקטורים: אנרגיה, פיננסים, טכנולוגיה ונראה שכדאי להקטין קצת בצריכה הקבועה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.