רוגובין, תדהר ואביב יחלו בבניית מגדל "ספיר" ב-320 מ' ש'

מדובר בפרויקט מגדל המשרדים "ספיר" בן 40 הקומות בבעלותן במתחם בורסת היהלומים ברמת גן ■ בהשקעה של כ-320 מיליון שקל בשלב הראשון ו-400 מיליון שקל בשלב השני

חברת רוגובין, משפחת אביב וקבוצת תדהר יחלו בימים הקרובים לבנות את פרויקט מגדל המשרדים "ספיר" בן 40 הקומות בבעלותן במתחם בורסת היהלומים ברמת גן. זאת בהשקעה של כ-320 מיליון שקל בשלב הראשון ו-400 מיליון שקל בשלב השני.

‏שטחי המשרדים והמסחר במגדל יהיו מיועדים למכירה ולא להשכרה. שלוש החברות יקימו יחד את המגדל בין הרחובות תובל והרקון במתחם הבורסה בשטח של כ-6 דונם, אחת מעתודות הקרקע האחרונות במתחם הבורסה. את הקרקע רכשו תדהר ורוגובין ב-2011 במסגרת עסקת קומבינציה שנחתמה עם כ-20 יהלומנים שהחזיקו בחלקות. בשלב מאוחר יותר הצטרפה לעסקה חברת אביב, בבעלות דורון אביב ואחותו דפנה הרלב.

‏שטחו הבנוי של המגדל צפוי לכלול כ-60 אלף מ"ר משרדים מעל הקרקע וחמישה מרתפי חנייה שיכללו כ-750 חניות בשטח כולל של כ-30 אלף מ"ר. קומת המסחר של המגדל תשתרע על פני כ-1,500 מ"ר ותציע מסעדות ובתי קפה. בחזית המגדל מתוכננת פיאצה בשטח של כ-4 דונם בשילוב מסחר חד-קומתי.

‏אמנם תוכנית בניין העיר הנוכחית שחלה על השטח מאפשרת בניית 43 אלף מ"ר משרדים מעל הקרקע ב-27 קומות, אולם החברות המחזיקות בפרויקט פנו לעיריית רמת גן בבקשה לשינוי התוכנית ולאישור בנייה של 60 אלף מ"ר משרדים ב-40 קומות.

‏לדברי קובי רוגובין, יו"ר ובעלים חברת רוגובין, "לשותפות בפרויקט יש היסטוריה מפוארת בבניית פרויקטים פורצי דרך בתחומם. מגדל 'ספיר' תוכנן ועוצב גם הוא כמגדל משרדים שעתיד להפוך לאייקון עסקי ותרבותי. הנגישות הגבוהה, השטחים הרחבים, התכנון האדריכלי, יחד עם מוזיאון היהלומים אשר ימוקם בבניין, ייצרו כאן מגדל משרדים ייחודי אשר ייתן מענה למבקשים פרויקטים איכותיים ומעניינים".

‏לדברי גיל גבע, מנכ"ל קבוצת תדהר, "לאור העובדה שלא נבנו במתחם הבורסה ברמת גן מזה למעלה משלוש שנים בנייני משרדים חדשים ולאור התחזקות שוק המשרדים ותנאי המימון הנוחים במשק, ישנה מגמה ברורה של חברות ומשקיעים המעדיפים לרכוש שטחים למשרדים. העובדה כי מדובר בשלוש חברות בעלות ידע וניסיון עצום בנוסף לחוסן פיננסי גורמת להתעניינות רבה בפרויקט. אנחנו מרגישים כבר עכשיו ביקושים ערים לפרויקט מצד משקיעים ופירמות מובילות במשק ואני סמוך ובטוח כי מגדל 'ספיר' יהפוך במהרה להצלחה נדלנ"ית ".

‏דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב, ציין כי "קבוצת אביב אחראית על מרבית המגדלים שנבנו במהלך השנים במתחם הבורסה ואנחנו רואים במתחם זה חלק בלתי נפרד מפעילותנו, כחברה שפעילותה הנדל"נית מתרכזת באזורים בעלי ביקוש ועניין, אני מאמין שמתחם הבורסה עדיין לא מיצה את שוויו וטומן בחובו אפשרויות רבות.‏‎ ‎קבוצת אביב פועלת רבות בתקופה האחרונה בשיתוף עיריית רמת גן להוביל את רוח השינוי במתחם הבורסה ברמת גן ותורמת מניסיונה והיכרותה רבת השנים עם האזור לשם העמקת מיצובו של המתחם כאחד מכרכי העסקים המובילים בארץ".‏