הצלחה לבריינסוויי: תוצאות חיוביות בניסוי בחולי סכרת

החברה מדווחת: תוצאות הניסוי תומכות בשימוש במכשיר ה-DEEP TMS כטיפול ארוך טווח בחולי סוכרת הסובלים מכאב נוירופתי ושאינם מגיבים לתרופות

בריינסוויי , העוסקת בפיתוח מכשירים רפואיים לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח, מדווחת היום (א') על תוצאות חיוביות בניסוי קליני במכשיר ה-DEEP TMS, לטיפול בחולי סכרת הסובלים מכאב כרוני. מהחברה נמסר כי הניסוי בוצע ב-33 נבדקים, כאשר כל חולה קיבל סדרת טיפולים אמיתיים שנמשכה חמישה ימים, וסדרת טיפולי דמה של חמישה ימים. הפרש הזמן בין הסדרות היה 45 יום, והסדר בין סדרה אמיתית וסדרת דמה היה אקראי.

החברה מדווחת כי ניתוח התוצאות הראה שיפור מובהק במדדים הנוירופיזיולוגים של הכאב לאחר הטיפול האמיתי . עוד מציינת החברה, כי ארבעה שבועות לאחר תום הטיפול השיפור היה אף גדול יותר מאשר מייד בתום הטיפול. לא נראה תוצאות כלל לאחר טיפולי הדמה.

תוצאות כל סדרת הטיפולים נמדדו באמצעות שאלונים מקובלים למדידת כאב ומדדים נוירופיזיולוגים מקובלים להערכת כאב, שנדגמו לפני הטיפול, מיד אחריו וכארבעה שבועות לאחר הטיפול.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסוויי ציין "היום קיבלנו תוצאות סופיות מצויינות של הניסוי הקליני לטיפול בכאב. תוצאות אלה חשובות לחיזוק המודעות ולאימוץ של טכנולוגיית ה-DEEP TMS בקרב מובילי דעה באיטליה, שמהווה עבורנו פיילוט מסחרי. אני מניח שתוצאות אלה, יאפשרו לנו להוסיף אפליקציה נוספת לאישור CE".

כמו כן, דיווחה החברה על תוצאות ראשוניות בסדרת טיפולים במכשיר החברה, שנערכה על ידי חברת Advanced Technologies Innovation Distribution, בגבר הלוקה ב-APHASIA (פגיעה נוירולוגית הגורמת לאובדן או פגיעה של יכולת השימוש בשפה, כגון דיבור וכתיבה).

מהחברה נמסר כי תוצאות סדרת הטיפולים נמדדו באמצעות מבחנים נוירופסיכולוגיים מקובלים בסיום כל מחזור טיפול וכשבעה ימים לאחר סיום מחזור הטיפולים השלישי, וכן באמצעות בדיקת MRI לפני ואחרי כל מחזור טיפול- והראו שיפור ניכר ביכולות הדיבור והכתיבה של המטופל לאחר טיפולי האמת ולא הראו שיפור כלל לאחר טיפול הדמה.

בניסוי זה, מציין החוקר כי מדובר בממצאים ראשוניים אך מעודדים לגבי הפוטנציאל של השימוש במכשיר החברה לטיפול ב-APHASIA.