כמה יפסידו המשקיעים אם דירוג האשראי של ארה"ב יירד?

מחקר חדש של חברת McGraw-Hill מצא כי משקיעים בשוק האג"ח האמריקני יפסידו 100 מיליארד דולר אם ייפגע דירוג האג"ח המושלם (AAA) של ארה"ב

סכנת הורדת דירוג האשראי המושלם (AAA) לארה"ב על-ידי סוכנויות הדירוג טרם חלפה, כשברקע נסיונותיו של הנשיא אובמה לאשר הרחבה של תקרת החוב שעומד על 14.3 טריליון דולר. מחקר חדש של חברת McGraw-Hill מצאה כי אם דירוג האשראי של ארה"ב יפגע, משקיעי שוק האג"ח האמריקני יפסידו 100 מיליארד דולר.

הורדת הדירוג, לטענת החברה, תביא לירידה במחירי האג"ח ולעלייה בתשואות. למשלם המסים האמריקני, משמעות הדבר היא שמשרד האוצר ייאלץ, לפי הערכות, לשלם בין 2.3 מיליארד דולר ל-3.75 מיליארד דולר יותר בשנה לרוכשי האג"ח.

תשואת האג"ח האמריקני ל-10 שנים עומדת כעת על 2.87%, תשואה שלא מבטאת את חששות המשקיעים מפני חדלות פרעון או הורדת דירוג לארה"ב. ביום ו' האחרון, התשואה על האג"ח נפלה ל-2.85%, השפל השנתי.

נזכיר כי חברת דירוג האשראי פיץ' הזהירה לאחרונה את ארה"ב כי עליה לפתור את המבוי הסתום במדיניות הפיסקלית שלה, ואמרה כי אם לא יגובש הסכם על העלאת תקרת ההלוואות של המדינה, עלול הדבר לסכן את דירוג האשראי המושלם שלה ואת שוקי ההון העולמיים.

אזהרת פיץ' באה בעקבות אזהרה דומה שפרסמה בשבוע שעבר סוכנות הדירוג מודי'ס, שאמרה כי תבחן את דירוג האשראי של ארה"ב לצורך הנמכה אפשרית אם הקונגרס והבית הלבן לא יגיעו להסכם על העלאת תקרת החוב של ארה"ב. באפריל שינתה S&P את צפי דירוג האשראי של ארה"ב מ"יציב" ל"שלילי".