טבע ו-CEL-SCI חנכו בישראל אתר לניסוי בתרופה לסרטן

חברת CEL-SCI הודיעה כי חנכה בשיתוף עם טבע את האתר הקליני בבי"ח סורוקה ■ באתר יתבצע השלב השלישי של הניסוי הקליני בתרופה Multikine, לטיפול בסרטן הראש והצוואר

חברת CEL-SCI הודיעה היום (ב') כי סיימה את חניכת האתר הקליני בישראל בו יתבצע שלב 3 של הניסוי הקליני של החברה, בתרופה Multikine - ספינת הדגל של חיסוני החברה, המיועדת לטפל בסרטן הראש והצוואר. הניסוי מתבצע בשיתוף עם חברת טבע וכן וחברת Europharma, כאשר המחקר המקדים לו התבצע ב-12 אתרים קליניים בארה"ב, קנדה, פולין והודו.

האתר ייפתח בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כאשר רישום הנייסנים לניסוי צפוי להתקיים בקרוב. כמו כן, טבע מתכננת לפתוח שני אתרים קליניים נוספים לביצוע המחקר המדובר - אשר אמור בסופו של דבר לכלול 880 נסיינים הסובלים מסרטן הראש והצוואר, ב-40 בתי חולים ב-9 מדינות. נציין כי לטבע יש את הזכות הבלעדית לשווק את תרופת ה-Multikine בישראל ובטורקיה.

"אנחנו מרוצים משיתוף הפעולה עם טבע ", אמר מנכ"ל CEL-SCI גרט קרסטן. "לטבע ניסיון רב בעריכת מחקרים קליניים, ואנחנו מתרגשים מהקשר המדובר ועריכת המחקר במשותף עימה".

השלב השלישי של הניסוי הקליני מיועד למצב את תרופת ה-Multikine כסטנדרט חדש בטיפול בחולי סרטן הראש והצוואר - מדובר בניסוי הקליני בהיקף הרחב ביותר שבוצע על חולים הלוקים בסרטן זה.

נציין כי בשלב השני של הניסוי בתרופה הציגה ה-Multikine עמידות והשמדה של 12% מהתאים הסרטניים של החולים, בתוך חודש מתחילת הטיפול. משטר הטיפול בתרופה הוכיח כי היא מאפשרת להרוג בערך מחצית מהתאים הסרטניים עוד לפני התחלה של טיפול כימותרפי שגרתי. בסופו של דבר, השימוש בתרופת ה-Multikine במסגרת הניסוי הוכיח שיפור של 33% בסיכוי ההישרדות של החולים.