הכדורסל היווני ממשיך להתרסק: גם הבעלים של אולימפיאקוס עוזבים

בעקבות ההחלטה להעלות את שיעור המיסוי ביוון ל-40%, הודיעו האחים אנגלופולוס, בעלי המועדון, על עזיבה ■ בשבוע שעבר הודיעו גם בעלי פנאתינייקוס על נטישה

כמה ימים אחרי שהבעלים של אלופת אירופה פנאתינייקוס, האחים ג'יאנקופולוס, הודיעו על החלטתם לעזוב את הקבוצה - רעידת אדמה נוספת בכדורסל היווני. האחים גיורגיס ופנאיוטיס אנגלופולוס, שמחזיקים בבעלות על אולימפיאקוס, הודיעו אף הם לתקשורת כי החליטו לעזוב את המועדון ולשחרר את כל השחקנים בסגל.

ההחלטה של האחים אנגלופולוס באה על רקע התפוצצות פרשת השחיתות והסמים בספורט היווני, שבה מעורב גם שחקן הקבוצה יאניס בורוסיס; גם להחלטה להעלות את המסים ביוון מ-25% לשיעור של 40% היתה משקל גדול בהחלטה של האחים לסיים את הפעילות בקבוצה.

בהודעה הרשמית שהוציאו האחים אנגלופולוס נאמר: "נכנסנו לאולימפיאקוס בגלל אהבת הכדורסל והמועדון. מעולם לא חשבנו על מודל עסקי שירוויח כסף, או להשיג דרכו פרסום או רווח אחר כלשהו. ב-2004 החלטנו לתמוך כספית בקבוצה, וביולי 2009 רכשנו את המניות שהקנו לנו שליטה במועדון".

בהמשך אומרים הבעלים: "אולימפיאקוס שילמה במהלך השנים שלנו במועדון בסביבות 50 מיליון דולר מסים למדינה. אנחנו תוהים אם יש מועדון כלשהו ששילם סכום כזה ב-20 השנים האחרונות... בצער רב אנחנו מודיעים על ההחלטה שלנו להיפרד מהכדורסל היווני ומאולימפיאקוס".

עם זאת, אחת הפרשנויות ביוון למהלך של האחים אנגלופולוס הוא כי מדובר בספין שנועד לנסות ולהוריד את המדינה בעיקר מההחלטה להעלות את שיעורי המיסוי. אולימפיאקוס הודחה השנה שלב ההצלבה של היורוליג בידי סיינה, וסיימה את העונה ללא אף תואר.