סולאריה של שו"ב תקים 25 מערכות סולאריות בת"א

המערכות יותקנו על גגות מוסדות חינוך, כשהיקף הפרויקט הוא כ-20 מיליון שקל

סולאריה, חברה בת של שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת שבשליטת שרי אריסון, זכתה במכרז של הרשות לפיתוח ת"א להתקנת 25 מערכות לייצור חשמל סולארי על בנייני מוסדות חינוך ברחבי העיר. המערכות שיותקנו הן בהיקף של 1.25 מגוואט והיקף הפרויקט הוא כ-20 מיליון שקל.

סולאריה חתמה עד כה על מספר עסקאות משמעותיות, ביניהן עם החברה הכלכלית קיסריה, גב-ים, קבוצת אשטרום, רבוע הכחול נדל"ן ועוד. החברה פועלת בתחום התכנון וההקמה של מתקנים לייצור חשמל מהשמש בטכנולוגיה פוטו-וולטאית ללקוחות עסקיים ולגופים מסחריים, תוך הגשמת אסטרטגיית קבוצת שיכון ובינוי ליצירת סביבת חיים בת קיימא ומתקדמת, וניצול הניסיון של הקבוצה בכל הקשור לפרויקטי תשתית מורכבים.

טלי נחושתן, מנכ"לית שיכון ובינוי סולאריה, מסרה כי "תחום האנרגיה הסולארית מהווה הזדמנות עסקית מצוינת לגופים ולרשויות מוניציפליות המחזיקות נכסי נדל"ן רבים. יותר ויותר גורמים בישראל מגלים את הפוטנציאל הגלום במערכות אלה, וסולאריה מספקת לגופים אלה מענה מלא, תוך ניצול כל היכולות של קבוצת שיכון ובינוי, ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם זה".

שיכון ובינוי סולאריה הוקמה כחלק מחזון הקבוצה לאפשר לכל בית ועסק בישראל להרוויח מטכנולוגיות בתחום האנרגיה הסולארית באופן שיסייע להפחית צריכת אנרגיה ממקורות מזהמים. החברה מציעה ללקוח תכנון, אינטגרציה, התקנה ותפעול של מערכות סולאריות פוטו-וולטאיות.

שרי אריסון היא לא הטייקונית היחידה שמגבירה את האנרגיה בתחום זה. חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ', חתמה על הסכם עם בנק דיסקונט למימון שלושה פרויקטים בעלות של 195 מיליון שקל. אנלייט מקימה ומפעילה פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית.