מניית היום: מי מזנקת כ-9% עקב הגשת בקשה ל-FDA?

כן פייט מזנקת היום לאחר שהגישה בקשה מה-FDA לקבלת מעמד תרופת יתון לתרופת CF101 המיועדת לטיפול במחלת העיניים אובאיטיס

חברת כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות, מזנקת בשיעור חד לאחר שהודיעה היום (ד') כי פנתה ל-FDA, מנהל התרופות והמזון בארה"ב, בבקשה לקבל מעמד של תרופת יתום לתרופת ה-CF101 לטיפול במחלת העיניים אובאיטיס. מכן פייט נמסר כי מחלת האובאיטיס הינה בעלת שוק המוערך בכחצי מיליארד דולר בשנה.

עוד נמסר מהחברה כי תרופת ה-CF101 למחלת האובאיטיס הינה חלק מפעילות החברה בתחום מחלות העיניים שתועבר לחברת "Denali Concrete Management In", הנסחרת בארה"ב.

מעמד של תרופת יתום ניתן על מנת לעודד פיתוח תרופות למחלות נדירות וחשוכות מרפא אלו ניתנות לחברות המפתחות אותן, בכפוף להשלמת הניסויים הקליניים וקבלת אישור ה-FDA לאינדיקציה, הטבות ותמריצים.

לדברי פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן-פייט: "אם תתקבל הבקשה, תזכה החברה להגנות והטבות רבות שיקלו על פיתוח התרופה לאובאיטיס ועל הזכות לשווקה בבלעדיות".

כן פייט מציינת כי הגישה יחד עם ה-NIH, מכון הבריאות הלאומי האמריקאי, פטנט לטיפול באובאיטיס המבוסס על ניסויים פרה-קליניים אשר הוכיחו את יעילות תרופת ה-CF101 לטיפול באוביאיטיס. על פי שיקול החברה ניתן להתחיל ישירות בניסוי קליני שלב II בהתוויה זו.