מניית אפל ממשיכה לצנוח; "הימים הטובים של אפל חלפו"

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה צנחה ב-4% ביוני, וב-8% מאז הגיעה לשיאה בפברואר השנה ■ המשקיעים ממתינים להשקת מוצרים חדשים, ומודאגים מהתחרות עם גוגל ■ מה יהיה על המניה?

מנייתה של ענקית הטכנלוגיה אפל צנחה 4% בחודש יוני, תוך שהיא מציגה את התוצאות הפיננסיות הרעות ביותר שלה ב-3 השנים האחרונות, למחצית הראשונה של השנה. ברקע, מוסיפים המשקיעים (והלקוחות) להמתין להודעותיה של אפל על מוצרים חדשים, בעוד מנגד המתחרה גוגל מגדילה את דריסת הרגל שלה בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, ומאטה את צמיחת החברה של סטיב ג'ובס.

בסך הכל מנייתה של אפל צנחה ב-8% מאז הגיע לשיא של 363.13 דולר למניה ב-16 לפברואר 2011, ולא הציגה תוצאות רעות כמו אלה שהציגה השנה - אלא רק במחצית הראשונה של שנת 2008.

המשקיעים, שמודאגים גם מהאפשרות שמנכ"ל החברה סטיב ג'ובס יפרוש מתפקידו עקב מחלת הסרטן בה הוא לוקה, טוענים כי הירידה בערך המניה מצביע גם על התגברות התחרות מול גוגל, בעיקר בשוק הסמארטפונים.

"יש רק סטיב ג'ובס אחד"

גם אי-השקתם של מוצרים חדשים בשוק מצידה של אפל, משפיעה על התחושות כלפיה: חלפה יותר משנה מאז אפל השיקה את הטאבלט המפורסם שלה - האייפד - וההשקה של גרסת האייפון הבאה צפויה להתרחש רק בספטמבר.

"נראה שאפל זקוקה להשקה הגדולה הבאה כדי לגרום לראלי במניה שלה", אומר מייקל יושיקאמי, אנליסט ב-YCMNet. "צריך לנחש מה יהיה 'מכרה הזהב' הבא של אפל".

"יש רק סטיב ג'ובס, אין אף אחד שיכול להחליף אותו", אומר וולטר פרייס, מנהל השקעות ב-RCM קפיטל. הדברים האלה נאמרים ברקע השמועות כי אפל תשיק בספטמבר הקרוב גרסה חמישית למכשיר האייפון שלה, שמעורר מחדש את העניין והבאזז סביב החברה, בדומה לאירועים כאלה.

ובכל זאת, המשקיעים והאנליסטים מסרבים לגלות אופטימיות: "אני לא זוכר תקופה בה מניות של חברות טכנלוגיה כה גדולות אופיינו בכאלה הערכות חסר", אומר ריאן גייקוב, יו"ר של קרן השקעות בארה"ב. "אולם זה כנראה לא מספיק לחלק מהמשקיעים, שרובם חושבים כי הימים הטובים של אפל חלפו".