סאגת הבעלות של הפועל ת"א: ההכרעה עדיין רחוקה

אחד מהשותפים במועדון, מוני הראל, הודיע לביהמ"ש כי ברצונו לזמן עדים לחקירה ■ המשמעות: המאבק מול אלי טביב צפוי להיגרר בסחבת משפטית ארוכה

סאגת השליטה על הפועל תל-אביב לא הולכת להסתיים בזמן הקרוב. אחד מבעלי הקבוצה, מוני הראל, הודיע היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות בא-כוחו עו"ד ישראל עזיאל, כי בכוונתו לזמן עדים לחקירה בדיון על המחלוקת מול שותפו במועדון, אלי טביב.

השותפים במועדון הכדורגל מנסים להגיע להכרעה סביב תוקפו של הליך ה"במבי" (Buy Me Buy You) שהתבצע ביניהם, במסגרתו הודיע טביב כי רכש מהראל את 50 האחוזים שלו בהפועל עבור 6 מיליון שקל.

הראל טוען מנגד כי טביב לא עמד בתנאי ה"במבי", ולכן הצעתו הראשונית עבור רכישת הקבוצה, שקדמה להצעתו של טביב, על סך סכום דומה, תקפה, והוא אמור לקבל את השליטה המלאה על הפועל תל-אביב.

בדיון הראשוני בנושא השבוע בבית המשפט, הציעה השופטת רות רונן לשני הצדדים לקיים הליך משפטי מזורז, שלא כולל חקירת עדים. אולם בצד של הראל, כאמור, הודיעו היום על התנגדות לקיום משפט במתכונת הזאת.

המשמעות היא שמאבק השליטה על הפועל תל-אביב צפוי להיגרר למשך זמן רב ועלול להקשות על התפקוד השוטף של המועדון. הדיון הבא על סוגיית השליטה בהפועל יתקיים ב-18 ביולי, 10 ימים לפני המשחק הראשון של האדומים במסגרת מוקדמות הליגה האירופית.

יחד עם זאת, במחנה הראל ביקשו להדגיש כי לבקשתם, שהתקבלה על-ידי בית המשפט, הסיכומים יתבצעו בעל-פה (ולא בכתב) כבר ב-18 ביולי, מה שעשוי לזרז את ההכרעה.

ייתכן כי כבר יומיים לאחר מכן יינתן פסק דין סופי שיכריע את עתיד הבעלות על הפועל תל-אביב, זאת כמובן בתנאי שהצד המפסיד לא יגיש ערעור.