הקונים חזרו לשלוט

האם תצליח וול סטריט לפרוץ את ההתנגדות של ת"א 25, ומה יהרוס את החגיגה הירוקה?

שני ימים חיוביים ביותר עברו על וול סטריט. האם הם יגרמו לפריצת ההתנגדות שלת"א- 25 ? מכיוון שעד חידוש המסחר בוול סטריט יש שלושה ימי מסחר מקומיים, יש מספיק זמן לבדיקת כוונות מקומית. על פי הגרף שנעצר ביום חמישי אחר הצהריים, ההתנגדות לתל אביב 25 תקפה וכך גם מגמת הירידה. מהלך מעל 1,247 יביא את בשורת השינוי גם לשוק המקומי ובמקרה הזה ראוי יהיה לשקול הצטרפות למגמה החדשה. התנגדות ב-1,232-1,243 תלמד שתל אביב תופסת סנטימנט דובי עצמאי. נכון למועד כתיבת העדכון, שישי בשעות הערב, אין מקום להתנבא שכן שני ימי עליות בוול סטריט אינם מגולמים בגרף המקומי. הפתרון - מסחר על פי מראה עיניים (פריצה או העדר פריצה של 1,247 כלפי מעלה).

ללכת עם פוזציות מרוויחות

ביום חמישי כתבתי כאן שניתן להוריד את כוננות הדובים בוול סטריט. התוצאות בשטח מראות שזיהוי הסנטימנט היה מדויק מאוד. קבלנו עליה יפה ביום חמישי ועליה שלא ראינו כמוה זמן רב ביום שישי. וודאות והשקעות לא הולכים יחדיו אבל נראה לי שניתן לאמר כי יש הסתברות גבוהה שמגמת העליה שבה לוול סטריט. גם לוח השנה תומך בכך לטווח הקצר-בינוני. על פי הניתוח הטכני, זה לא הזמן למכור לידיהם של הקונים אלא להיפך, ללכת עם פוזיציות מרוויחות עד הסוף ולנסות לתדלק את תיק המניות עם מניות בעלות פוטנציאל לעליה משמעותית.

הסקטורים שכדאי להתמקד בהם הם תחבורה (סקטור שהתחזקותו היא סימן טוב מאוד לכלכלה), תקשורת, תעשיה וצרכנות מחזורית. בקיצור, חזרנו להיות אגרסיביים כאשר הסקטורים הדפנסיביים מתחילים להחלש. שימו לב גם לעוצמה של אינטל שנחשבת סמן ימני לשוק.

בכל הקשור ל-S&P 500 , המדד מחק ביום שישי את כל הסימנים הדוביים שהוא צבר בירידתו מהשיא, ולפיכך שיא שנתי חדש ועליה לכיוון 1,410 הם תרחיש סביר.

מה יקלקל את החגיגה הירוקה? ירידה מתחת ל-1,320 תהיה סימן אזהרה משמעותי וירידה מתחת ל-1,310 תחזיר את המדד למגמת ירידה. זהו לא התרחיש הסביר אבל אם יתקיים, צריך יהיה להגיב בהתאם.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.