סנגורי קצב: החיבוקים למתלוננות ל' וה' - לא עבירה פלילית

סנגורי קצב הגישו לעליון את נימוקי הערעור ביחס להרשעתו בסעיפי האישום שמלבד האונס ■ "החיבוקים - התנהגות טריוויאלית ולא עבירות מין" ■ "מזוז הדביק את הכינוי 'עבריין מין סדרתי'"

סנגוריו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגישו היום (א') לבית המשפט העליון את נימוקי הערעור ביחס להרשעתו בסעיפי האישום שמלבד האונס. זאת, לקראת הדיון הצפוי בערעורו בעליון בעוד כחודש ימים.

לדברי הסנגורים, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אברהם לביא, מיקי חובה, גיא שמר וצבי ואתורי, המתלוננות ל' ו-ה' מבית הנשיא "צפו בערוצי הטלוויזיה וקראו את הררי ההדלפות המגמתיות והפרסומים השקריים, וראו כיצד יום אחרי יום מאבד נשיא המדינה את מעמדו הציבורי, חשו כיצד אט-אט דמותו משוסעת. לאחר שנחשפו למכלול השמועות הזדוניות ודברי הרכיל בדבר המעשים וההתנהגויות, 'הבינו' גם המתלוננות, בדיעבד, כי נפלו קורבן לעבירות מין בידי עבריין מין".

בדצמבר 2010 הורשע קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשני מעשי אונס ובשורת עבירות מין נוספות וכן בשיבוש מהלכי משפט. במארס 2011 גזר בית המשפט עליו 7 שנות מאסר בפועל. בית המשפט העליון דחה את תחילת המאסר עד לאחר מתן פסק הדין בערעור.

לדברי סנגורי קצב, "האישומים שבהם הורשע קצב ביחס למתלוננות ל' ו-ה' מתייחסים בעיקרם לחיבוקים. עסקינן בהתנהגות טריוויאלית ויומיומית שבינה ובין עבירות מין אין ולא כלום".

לדבריהם, "לא מצאנו הרשעות בעבירות מין באישומים הכוללים חיבוקים בלבד. החיבוקים לא העלו עבירה פלילית, בהיעדר אלמנט מיני מובהק המעביר את ההתנהגות השגרתית ואת תוכנה הפשטני והרגיל למישור אחר הראוי לגנאי חברתי".

הסנגורים מתקוממים גם על הכינוי שדבק בקצב, "עבריין מין סדרתי", ומאשימים את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שהדביק לו כינוי זה.

"כינוי מפוקפק זה הוצמד לו על-ידי לא אחר מאשר מזוז, כבר בשלבים הראשונים של החקירה המשטרתית ובטרם הוגש כתב האישום. ההרשעה באישומים אלה אפשרה את 'הסדרתיות העבריינית' ואת מתיחת הקו הדמיוני בין עבירות המין בשנת 1998 לעבירות מין נוספות עד שנת 2005", טוענים הסנגורים.

לדבריהם, "על רקע דברים אלה, ברורה טענתנו כי מתקשים אנו לקבל את האמור בהכרעת הדין, לפיו בית המשפט קמא לא יכול היה להיות מושפע ממסע השיסוי של המערער לאורך שנים, הואיל ולא נחשף לקול ההמונים, לפרסומי השטנה ולדברי בכירי הפרקליטות ובראשם היועץ המשפטי".