בוטלה רכישת פתאל את מלון הוד המדבר מפסגות

רשת מלונות פתאל שבבעלות דוד פתאל וקבוצת מגדל, ביטלה רכישת מלון הוד המדבר מקרן הפנסיה הע"ל המנוהלת בידי פסגות ■ הסיבה: הממונה על ההגבלים הציב תנאים שלא עמדו בהם

בוטלה עסקת רכישת רשת מלונות פתאל, שבבעלות דוד פתאל וקבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, את מלון הוד המדבר בים המלח מקרן הפנסיה הע"ל, המנוהלת בידי פסגות פנסיה של בית ההשקעות פסגות.

רשת פתאל ופסגות משכו את הבקשה לאישור העסקה שהגישו לממונה על ההגבלים העסקיים. המלון ובו 200 חדרים נמכר לפתאל בסכום של 121.5 מיליון שקלים.

מפתאל נמסר בתגובה: "מאחר שאישור הבקשה הותנה בתנאים שלא נוכל לעמוד בהם החלטנו למשוך אותה".

מלון הוד המדבר, ברמת חמישה כוכבים, ממוקם באגן הצפוני של אזור עין בוקק על חוף ים המלח. הוא כולל 203 חדרי אירוח וכן מועדון בריאות, חוף ים צמוד, בריכת שחיה ומרכז כנסים ל-450 אורחים.

אין זו עסקת הרכישה היחידה בתקופה האחרונה שהתעתדה לבצע פתאל בים המלח. בדצמבר רכשה הרשת את מלון לאונרדו אין, גם הוא בים המלח, מידי חברת אלעד מלונות שבשליטת יצחק תשובה בסכום שמוערך ביותר מ-30 מיליון שקל. מלון זה ממוקם למרגלות הר סדום וכולל 100 חדרים.

בנוסף מחזיקה פתאל במלונות נוספים בים המלח: מלון לאונרדו פלאזה (לשעבר שרתון פלאזה) שבו 220 חדרים ושיהפוך למלון הרודס ים המלח במסגרת האסטרטגיה שמובילה פתאל להרחבת מותג הרודס בישראל, מלון לאונרדו ובו 280 חדרים, מלון לאונרדו קלאב ובו 380 חדרים ומלון מרידיאן בן ה-580 חדרים, שאיננו בבעלות רשת פתאל אולם הוא מנוהל על ידה.