התוכניות המדוברות: "כוכב נולד" איבדה באזז אך עדיין בפסגה

על-פי מדד התוכניות המדוברות של Buzzilla, "לה לה לנד" מופיעה ביותר מ-1,000 שיחות גולשים ברשת 5 ימים בלבד לאחר השקתה

גם בחודש יוני, "כוכב נולד" היא עדיין התוכנית המדוברת ביותר באינטרנט, וזאת למרות שנפח השיח לגביה ברשת הצטמצם בכ-25% בהשוואה לחודש הקודם - כך עולה מטבלת התוכניות המדוברות של חברת המחקרים Buzzilla, שבודקת את "התהודה" של תוכניות הטלוויזיה כפי שהיא באה לידי ביטוי באינטרנט.

עוד עולה כי גמר "הישרדות" הקפיץ את התוכנית מהמקום ה-26 בחודש מאי למקום השני ביוני.

הצמצום בתהודה של "כוכב נולד" מפתיע לנוכח העובדה שבשלב זה התוכנית מתכנסת לכיוון הגמר, מה שעלול להצביע על עייפות מסוימת של קהל הצופים בשנתה התשיעית של תוכנית הדגל הוותיקה של זכיינית ערוץ 2 קשת.

ערוץ 10 מתחזק

נתון מעניין נוסף הוא דריסת הרגל של התוכנית החדשה של yes, "לה לה לנד", בצמרת טבלת התוכניות המדוברות ביותר ברשת. הסדרה החדשה רשמה יותר מ-1,000 שיחות תוך 5 ימים בלבד מרגע עלייתה לשידור ב-26 ביוני.

לדברי מנכ"ל Buzzilla, יואב פרידור, "נראה שיוצרי הסדרה ב-yes הצליחו לפצח את הנוסחה שעליה עלה כבר ערוץ 24 עם 'היכל התהילה', בפורמט שמשלב בין תחרות שירים, תככים של ריאליטי וביצועים מפתיעים לשירים מוכרים".

מבדיקה שערכה Buzzilla בזירות במדיה החברתית שבהן מתרכזת השיחה על "לה לה לנד" מתברר כי עיקר האזכורים של התוכנית, כ-64%, הם בפייסבוק, טוויטר ויו-טיוב - דבר שמצביע על קהל יעד יחסית צעיר של צופים שמתחבר לתוכנית ומדבר עליה. לשם השוואה, "היכל התהילה" - שמדורגת לפניה בפער זעום ויחסית דומה לה מבחינת ה-DNA של התוכנית - מקבלת 51% מהאזכורים עליה ב-3 האתרים הללו.

לצד הפריצה החזקה של yes, חודש יוני גם היה חזק עבור ערוץ 10: נוסף על הפרידה ממיקי חיימוביץ' שהעלתה את הרייטינג בימי שידוריה האחרונים, גם פרק הגמר של "הישרדות" העלה כאמור את נפח השיחה על התוכנית, ממקום 26 בחודש מאי למקום השני ביוני.

"אל תפיל את המיליון" בצמרת

"אל תפיל את המיליון" של קשת מטפסת 5 שלבים למקום השלישי. הדבר נובע ככל הנראה עקב היותו השעשועון הכי אינטרנטי על המרקע.

"לילה כלכלי" הופיעה בחודש החולף ב-658 שיחות ודיונים ברשת והעפילה עד למקום ה-11 ברשימת התוכניות המדוברות ברשת - זהו נפח שיחה יוצא דופן עבור מגזין אקטואליה.

"מדד התוכניות המדוברות" המבוצע מדי חודש על-ידי Buzzilla עבור "גלובס", מבוסס על מדידת מספר השיחות שהתפרסמו על כל התוכנית במדיה החברתית - פורומים, טוקבקים, בלוגים, סטטוסים וציוצי טוויטר. כך, משקפת הטבלה את התהודה שהצליחו התוכניות ליצור בקרב הצופים.

התוכניות המדוברות ביותר ברשת יוני
 התוכניות המדוברות ביותר ברשת יוני