סופ"ש ארוך בישראל או עוד ספין של נתניהו? רה"מ הקים צוות לבחינת הנהגת יום חופש בימי א'

ראש הממשלה הקים צוות בראשות יוג'ין קנדל, והוא יגיש את המלצותיו עד תחילת מושב החורף של הכנסת באוקטובר ■ היוזמה, של השר סילבן שלום, נחשפה ב"גלובס" בפברואר ■ שלום: "לא ניתן לעצור את הרכבת שכבר יצאה מהתחנה - יש לעבור לסוף שבוע ארוך בהקדם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ב') על הקמת צוות לבחינת מעבר להנהגת סוף שבוע ארוך בישראל. בראשות הצוות יעמוד ראש המועצה הכלכלית המייעצת לראש הממשלה, יוג'ין קנדל, והוא יגיש את המלצותיו עד תחילת מושב החורף של הכנסת בחודש אוקטובר.

היוזמה להנהגת סוף שבוע ארוך בישראל, של השר סילבן שלום, נחשפה ב"גלובס" לפני כמה חודשים, ולפי שעה היא זוכה לתמיכה רחבה במשק.

השר שלום אמר היום, כי "לא ניתן לעצור את הרכבת שכבר יצאה מהתחנה. יש לעבור לסוף שבוע ארוך בהקדם, כפי שעשו כל המדינות העולם המפותח".

בוועדה יישבו נציגים של כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר - האוצר, משרד החינוך ומשרדים נוספים, והיא תבחן את ההשלכות השונות של ההצעה. ראש הממשלה ציין כי מדובר בנושא מורכב שדורש בדיקה רצינית ממספר רב של זוויות, הן כלכליות והן חברתיות, דתיות, ערכיות ועוד. המלצות הועדה יובאו לדיון הממשלה.

שלום: "סופשבוע ארוך אולי יביא לרגיעה במדינה"

עם החשיפה על יוזמתו, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, אמר בראיון בלעדי ל"גלובס", כי "סוף שבוע ארוך שיכלול את שבת וראשון ישנה את המדינה מהקצה אל הקצה. העובדה שלאנשים יהיה סופשבוע ארוך אולי תביא לרגיעה במדינה. תחושת החופש תאפשר לאנשים להגיע רגועים יותר לעבודה בימי שני ועם יותר מוטיבציה".

על-פי הצעת החוק של שלום, שמחייבת תיקון בחוק שעות העבודה, יחל שבוע העבודה בימי שני ויימשך עד שישי בצהריים, כשלכל יום עבודה תתווסף חצי שעה ביום. בתקופת שעון הקיץ תסתיים העבודה בימי שישי בשעה 14:00, ואילו בשעון החורף ייצאו העובדים לחופשת סוף השבוע שעה אחת קודם לכן. שבת וראשון יוגדרו כימי מנוחה.

לצד פיתוח תרבות שעות הפנאי, מונה שלום גם יתרונות כלכליים ליוזמה. "תוספת שעות העבודה במשך השבוע תביא לפריון גבוה יותר, והתפוקה תהיה גבוהה יותר. אפשר יהיה לפעול מול השווקים בעולם בצורה הרבה יותר אפקטיבית וטובה, זה ייתן תוצאות טובות יותר וישפיע בצורה דרמתית על הפעילות המסחרית בישראל. כל מערכת הבנקאות ושוק ההון ומערכות המסחר יסונכרנו לעבודה מול העולם", הוא מסביר. קיצור שבוע העבודה יביא גם להחלת יום לימודים ארוך ולהפעלת מפעלי הזנה בבתי הספר.