ליוורמור מימשה את מניותיה בבבילון ברווח של 2.5 מיליון שקל

מניית בבילון עלתה באחרונה בחדות ואתמול הגיעה לשיא שנתי ■ ילין לפידות הפך לבעל עניין בחברה

אומרים שעיתוי זה כמעט הכול בחיים, ובשוק ההון עיתוי הוא המפתח להצלחה: לקנות בזול ולמכור ביוקר, ולדעת מתי לבצע את כל אחד מהמהלכים הללו - כך יוצרים רווחים בשוק שלעיתים נתפס כקזינו לכל דבר ועניין.

ליוורמור השקעות, חברת ההשקעות שבבעלות נועם לניר, השכילה לזהות בקיץ האחרון את רמות המחירים אליהן נפלה בבילון - מפתחת תוכנות התרגום שנמצאת אף היא בשליטת לניר - כרמות שפל, ונכנסה להשקעה צנועה בחברה. ליוורמור (Livermore), שנסחרת בבורסת המשנה האנגלית, רכשה בספטמבר האחרון 950 אלף מניות של בבילון לפי מחיר של 4.2 שקל, והגיעה להחזקה של 2.2% מהון החברה.

פחות משנה עברה - השווקים גאו, נסוגו מעט אחורה, נדחפו שוב קדימה - ומניית בבילון, שביצעה בחודש האחרון תיקון אגרסיבי כלפי מעלה, נסקה אתמול למחיר שיא שנתי של 6.609 שקל, המשקף שווי חברה של 303 מיליון שקל, ועלייה של 36% מתחילת השנה.

ליוורמור ראתה כי טוב, ומתוקף היותה משקיע פיננסי בחברה מכרה ביום חמישי האחרון את כל החזקותיה בבבילון לפי מחיר של 6.42 שקל למניה (53% מעל מחיר הרכישה), ברווח של 2.1 מיליון שקל.

בשקלול דיבידנד שחילקה בבילון במהלך התקופה שליוורמור הייתה בעלת מניות בחברה - 373 אלף שקל בקירוב לליוורמור לבדה - הרוויחה האחרונה כ-2.5 מיליון שקל מהשקעתה בבבילון. ליוורמור נסחרת לפי שווי של 59 מיליון דולר.

לפחות חלק ממניות ליוורמור שנמכרו נאספו, ככל הנראה, על ידי ילין לפידות, שהפך אתמול לבעל עניין בחברה עם החזקה של 6.6% מההון.

ללניר ושותפיו (דרך חנפ"ק ניהול) נותרה החזקה של 21.4% (שווי של 65 מיליון שקל) בבבילון, לזרוע ההון סיכון של ענק ההוצאה לאור Reed Elsevier יש החזקה של 18.6%, ואילו החזקות המוסדיים בחברה עומדות על 16.2% ומותירות הון צף יחסית גבוה של 39.5%.

בבילון נסחרת כרגע לפי מכפיל רווח נוכחי של 15 (על בסיס ארבעת הרבעונים האחרונים). בניכוי קופת המזומנים של החברה - נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה מדובר ב-39.9 מיליון שקל - נסחרת החברה לפי מכפיל נמוך יותר, וזאת מבלי לקחת בחשבון כי ייתכן שתוצאותיה הכספיות מעתה והלאה יצביעו על שיפור, ולפיכך על תמחור נוכחי יחסית זול.