מלונות פתאל דורשת מאזורים שיפוי של 58 מיליון שקל

מקור הדרישה של רשת המלונות: עילות שונות הקשורות לרכישת אזורים תיירות ■ פתאל עדיין לא שילמה 50 מיליון שקל בגין הרכישה

שנתיים לאחר ההסכם למכירת חברת אזורים תיירות לרשת מלונות פתאל, דורשת הרוכשת מהמוכרות - אזורים והחברה האם שלה דאז, בוימלגרין קפיטל (75% ו-25% בהתאמה) - שיפוי של 58 מיליון שקל בגין עילות שונות הקשורות לנכסים שרכשה.

אזורים, שבשליטת הרשי פרידמן, לא ציינה בדיווח שהעבירה היום לבורסה את מהות הטענות של פתאל, אך ציינה כי "החברה בוחנת את הדרישה האמורה". הנאמנים להסכם המכירה של אזורים תיירות, עוה"ד יהודה רווה ומוריאל מטלון, אמורים להכריע בדרישת הרוכשת, ובמקרה של מחלוקת ימונה בורר.

עסקת אזורים תיירות נחתמה ביולי 2009. לאחר שמונה חודשי מו"מ נחתם ההסכם לפיו ימכרו אזורים ובוימלגרין קפיטל, את החברה לרשת מלונות פתאל, שבשליטת דוד פתאל, תמורת תשלום מזומן של 270 מיליון שקל ונטילת התחייבויות. במסגרת העסקה נמכרו 12 בתי המלון של אזורים תיירות, הממותגים תחת רשתות "מוריה" ו"אקור" .

עד היום שילם פתאל לאזורים ובוימלגרין קפיטל 225 מיליון שקל מתוך סך התמורה. 50 מיליון שקל נוספים הוא אמור לשלם בפברואר 2012. לקראת מועד התשלום האחרון, נעשה הליך של "גמר חשבון". במכתב שנשלח לאזורים על ידי רשת פתאל, הועלו מספר טענות בגין תשלומי חוב מהעבר שלא הובאו לידיעת פתאל בעת ביצוע הרכישה, בין היתר תשלומים למנהל מקרקעי ישראל.

נספח מעניין לעסקת המלונות היו דמי התיווך ששולמו בה. בתחילת השנה הנוכחית אילץ פסק בורר את אזורים ובוימלגרין קפיטל לשלם דמי תיווך של 3.85 מיליון שקל לסוכן הביטוח ועסקן הספורט אבנר קופל, לאחר שזה דרש עבור התיווך בעסקה סכום של 17.5 מיליון שקל.

פרידמן מופסד כבר 100 מיליון שקל

השליטה באזורים, שבעבר נחשבה לחברת בנייה רווחית ומובילה בישראל, עברה בפברואר השנה לידי המיליונר היהודי-קנדי הרשי פרידמן, ששילם 300 מיליון שקל תמורת מניות השליטה שהחזיקה בוימלגרין קפיטל בחברה. זאת, לאחר שבעל השליטה בחברה, שעיה בוימלגרין, נקלע לקשיים, ולמעשה המכירה נכפתה על בוימלגרין על ידי הנושה הגדול שלו, בנק מזרחי-טפחות.

ממועד החתימה על העסקה ועד היום ירדה מניית אזורים ב-32%. שווי מניות השליטה שבידי פרידמן נחתך בהתאם, והוא מופסד "על הנייר" כ-100 מיליון שקל. פרידמן פעיל בצפון אמריקה בתחומים של פלסטיק, עופות ובשר. לאחרונה פרע התחייבות מוקדמת להזרים לאזורים 64 מיליון שקל, במסגרת הנפקת זכויות בהיקף של 100 מיליון שקל.