"משחקים עוברים לקונסולות ושומרים על האופי; אנשים אוהבים תגמול מהיר"

איגור פוסניאק, מפתח "דודל ג'אמפ" שרשם 10 מיליון הורדות בתשלום, מסתכל קדימה

תחום האפליקציות בטלפונים הסלולריים ובטאבלטים הפך לקריטי ביותר ליצרניות התוכנה וגם לנותני השירותים - ובהם בנקים, רשתות קולנוע וחברות תעופה. אחת הקטגוריות החשובות ביותר היא המשחקים. 47% מהזמן של המשתמשים האמריקנים מוקדש לגיימינג בסמארטפונים, כפי שעולה מנתונים של חברת המחקר Flurry. במציאות הזו, חברות גיימינג מנסות להפוך את המשחקים שלהן ללהיטים, והשאיפה היא לשחזר את ההצלחה של Angry Birds מבית חברת Rovio הפינית.

מי שהצליחה להפוך את המשחק שלה ללהיט היא חברת לימה סקיי, שמושבה בניו-יורק, והיא מפתחת את המשחק Doodle Jump - אחת האפליקציות הפופולריות ב-2010. המשתמשים במשחק מקפיצים לגובה דמות חייזרית, שבדרכה מנסה לפגוע בדמויות חייזריות אחרות.

את לימה סקיי הקימו באמצע 2008 איגור פוסניאק ואחיו מרקו, שמנהלים את החברה יחדיו. העובדים היחידים שלהם הם פרילנסרים. לחברה נותר נתח הכנסות יפה מאוד ממכירות דודל ג'אמפ, אשר 30% מהכנסותיו עוברות אוטומטית לאפל או לגוגל - הכנסות החברה מהמשחק נאמדות ב-7 מיליון דולר. יותר מ-10 מיליון אפליקציות בתשלום הורדו מהכותר הזה, הנמכר בדולר אחד בחנויות של אפל ושל גוגל לסמארטפונים שלהן.

דודל ג'אמפ יושב בדיוק על המשבצת של אנגרי בירדס או כל משחק קז'ואל אחר שפונה ליכולת ההתמכרות של האנשים לשחק ללא הפסקה במשחקים לא מתוחכמים יחסית, אבל מהנים. "אנשים מרגישים שאם הם ישחקו פעם נוספת, הם ישיגו תוצאה טובה יותר או יתקדמו במשחק", אומר איגור פוסניאק שיתארח בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" ב-13 ביולי. "אנשים אוהבים שמתגמלים אותם בצורה מהירה - כמו במשחקי קז'ואל".

יש מקום לכולם

בה בעת שמשחקי קז'ואל מגיעים להכנסות גבוהות ונחשבים לדבר החם בתעשייה, שוק המשחקים בקונסולות - כמו הפלייסטיישן של סוני והאקס בוקס של מיקרוסופט - הם המקום שבו חלק הארי של חברות המשחקים משקיעות את מרבית משאביהן. Rovio כבר מציעה את אנגרי בירדס בקונסולות ובדפדפן של גוגל במחשב, ולימה מתעניינת באקס בוקס 360, ובמיוחד באביזר התנועה שלו - הקינקט, שמאפשר להפעיל את המשחק באמצעות תנועות הגוף בלבד. פוסניאק מתכנן גרסה של המשחק לאקס בוקס 360, שתאפשר הפעלה של המשחק שלו בשיטה הזו, ואולם עדיין אינו נוקב במועד השקה לכותר הזה. לדבריו, מדובר לפי שעה בשלבים ראשוניים של הפיתוח.

המעבר של משחק מסמארטפון לקונסולה אינו חדש, לדברי פוסניאק. "אנחנו רואים משחקי קז'ואל שעוברים לקונסולות, והם עדיין שומרים על המשחקיות שלהם, למרות מעבר הפלטפורמה".

קטגוריית המשחקים ברשתות החברתיות נחשבת אחד התחומים החמים בימים אלו, במיוחד לאחר שפורסם כי זינגה - המפתחת משחקים כמו פארמוויל לפייסבוק - מתכננת להנפיק לפי שווי של 15 מיליארד דולר. פוסניאק סבור שיש עדיין הרבה מקום לכותרים חדשים בעולם הרשתות. לדבריו, "אנחנו גם בודקים אפשרות להשיק את המשחקים שלנו ברשתות חברתיות".

לצד פוסניאק ישתתפו במושב "Start Game" בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" גיא בן דב, מנכ"ל Sidekick ; אילן גרייצר, יזם משחקים; ודור גבעון, מנכ"ל XTR3D. את המושב ינחה גדי תירוש, שותף כללי, JVP.