"השחקנים בשווקים יופתעו מחר מההודעה של טרישה"

אלי בן דוד ושי זקהיים, אנליסטים בכירים ב-usg capital: טרישה יבחר להשאיר את הריבית על כנה 1.25% כדי לא לפגוע בהמשך הצמיחה בגוש ועל אף חריגה מיעד האינפלציה

השווקים באירופה בדריכות לקראת החלטת ריבית גורלית מחר (ה') כאשר הציפייה היא לעלייה נוספת של 0.25% לרמה חדשה של 1.5% לאור הרמזים שניתנו מחברי הבנק המרכזי של גוש האירו כי ייתכן מאד שהריבית תעלה בחודש יולי לאור עלייה בציפיות האינפלציה במרחב האירו ולאור חריגה מיעד הבנק שעומד על 2%.

נגיד ה-ECB ז'אן קלוד טרישה, אמר במסיבת העיתונאים האחרונה שהבנק עוקב בדריכות וערנות מוגברת בכל הנוגע לאינפלציה ובכך השתמש באותם מילים כאשר העלה את הריבית פעם אחרונה במארס, ובכך אותת לשחקנים כי צפויה כנראה עלייה נוספת בחודש יולי .

המשקיעים והסוחרים ממתינים בדריכות גם לנתוני סקר ה-ADP בארה"ב מחר (צפי לתוספת של כ-66 אלף מקומות עבודה) ולנתוני שוק העבודה לחודש יוני שיתפרסמו ביום שישי (צפי לתוספת של כ-100 אלף מקומות עבודה).

אלי בן דוד ושי זקהיים, אנליסטים בכירים ב-usg capital בית השקעות בינלאומי, מציינים היום כי "מחר השווקים יופתעו והנגיד יבחר להשאיר את הריבית על כנה 1.25% כדי לא לפגוע בהמשך הצמיחה בגוש ועל אף חריגה ביעד האינפלציה של הבנק המרכזי. לאחרונה הגוש האירופאי סובל מנתונים כלכליים חלשים ולא יציבים בנוסף משברי החוב במדינות ה-PIGS החלו לצוץ בשנית לאחר שאתמול נחתך דירוג האשראי לפורטוגל שוב והסנטימנט השלילי חזר אי לכך יעשה טוב הבנק המרכזי באם יבחר להשאיר את הריבית על כנה ולא יפגע בסיכויי המשך הצמיחה לכלכלת הגוש".

באשר למטבע האירו צופים האנליסטים כי הוא צפוי להסחר ברמות של 1.4250-1.4310 דולרים עד להחלטה מחר ולשבועות הקרובים הצפי הוא 1.4010-1.3930 דולרים לאירו".