ג'יי.פי מורגן הואשם בהטיית מכרזים - וישלם 228 מיליון ד'

ג'יי.פי מורגן ישלם הסכום ברקע האשמתו בהטיית מרכזים לחוזי השקעות שנמכרו לממשלת ארה"ב ולרשויות במדינות השונות ■ מהבנק נמסר: "העובדים הסתירו פעילותם מההנהלה"

בנק ההשקעות הגדול ג'יי.פי מורגן ישלם 228 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה ברקע האשמתו בהטיית מרכזים לחוזי השקעות שנמכרו לממשלת ארה"ב ולרשויות במדינות השונות, כך מסרה היום (ה') הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). זאת, על פי דיווח של סוכנות "בלומברג".

ג'יי פי מורגן , הבנק האמריקני השני בגודלו בארה"ב, הסכים לתשלום של 177 מילון דולר לטובת הסרת התביעה וכן להחזרים בהיקף של 51.2 מיליון דולר ללווים מוניציפאלים אשר הושפעו מפעולותיו.

משרד המשפטים בארה"ב וכן הרשות לניירות ערך חקרו ביותר 4 שנים כיצד הבנקים הגדולים בארה"ב ויועצים פיננסים שונים היטו את המכרזים על השקעות של הרשויות המוניציפאליתו בארה"ב. נציין כי UBS ובנק אוף אמריקה הגיעו גם כן להסכמי פשרה דומים, בעבר.

"ג'יי פי מורגן זכה במכרזים באופן לא חוקי באמצעות הסכמים דיסקרטיים עם מארגני המכרזים בכדי לקבל 'הצצה' על ההצעות שהגישו המתחרות באותם מכרזים", אמר רוברט קוזמי, מנהל מחלקת האכיפה ברשות לניירות ערך.

מבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן נמסרה הצהרה לתקשורת, ובה נכתב כי "הבנק לא יסבול פעילות לשיבוש התחרותיות או הפרות אחרות של החוק. ההאשמות עלו כתוצאה מפעילות של עובדים לשעבר בבנק במחלקה קטנה שכבר הספיקה להיסגר. העובדים המואשמים הסתירו את פעילותם ממנהליהם".