טבע לא תמכור גרסאות של התרופות ויטורין וזטיה עד 2017

טבע הגיעה לפשרה עם חברת מרק, ולא תמכור גרסאות גנריות לתרופות המדוברות ■ שתי התרופות הניבו למרק בשנה שעברה היקף הכנסות כולל של 4.3 מיליארד ד'

ענקית התרופות טבע , הגיעה להסכם פשרה במסגרתו לא תמכור גרסאות גנריות של התרופות ויטורין וזטיה, נגד כולסטרול, עד שנת 2017. ההסכם אליו הגיעה טבע נחתם במסגרת תביעת פטנט שהוגשה נגדה על ידי חברת מרק (Merck ), כך דווח ב"בלומברג".

מרק, יצרנית התרופות השנייה בגודלה בארה"ב וטבע, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, חתמו על ההסכם אתמול (ו') בבית המשפט הפדרלי בניוארק, ניו ג'רזי. במסגרת הסכם הפשרה טבע הצהירה כי לא תמכור גרסאות גנריות של התרופות עד ה-25 לאפריל 2017. הסכם הפשרה מוביל לסיומן של שתי תביעות שהגיעה מרק נגד טבע בשנים 2009 ו-2010, במטרה למנוע מטבע למכור את הגרסאות הגרניות לתרופות שלה.

זטיה הניבה למרק הכנסות שנתיות בהיקף של 2.3 מיליארד דולר בשנה שעברה, בעוד ויטורין הניבה הכנסות בהיקף של 2 מיליארד דולר למרק. נציין כי הליך משפטי נוסף במסגרתו מעוניינת מרק למנוע מחברת התרופות מילאן (Mylan) למכור גרסאות גנריות לשתי התרופות, עתיד להיפתח ב-5 לדצמבר. "להסכם הזה אין כל השלכה על התביעה נגד מילאן", מסר דובר מרק לבלומברג.

באותו הקשר, נציין שבשבוע שעבר דווח כי טבע מכרה תרופה אחרת לטיפול בכולסטרול - הגירסה הגנרית שלה לתרופה ליפיטור של פייזר בהיקף כולל של לא פחות מ-23 מיליון דולר. פייזר טוענת כי טבע הפרה את הפטנט על התרופה והוציאה צו מניעה נגד מכירתה על ידי טבע, שתקף לפחות עד ה-11 ביולי.