שר החינוך זוכה לתמיכה לקיצור החופש הגדול - רק מ-2012

גדעון סער זכה לברכתם של משרד התמ"ת, ארגון המורים העל-יסודיים והסתדרות המורים לקיצור החופש הגדול ב-5 ימים תוך החזרת ימי החופשה במהלך השנה

אחרי הזיגזג בתקופה האחרונה: משרד התמ"ת אישר את תוכניתו של שר החינוך גדעון סער לקיצור החופש הגדול תוך הוספת ימי חופשה במהלך שנת הלימודים, אך התוכנית תחל רק משנת 2012 - כך פורסם הבוקר (א') ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, בקרוב צפוי סער להודיע על ההחלטה.

לפי התוכנית, שנת הלימודים תחל ב-26 באוגוסט ובמהלך שנת הלימות יתווספו 5 ימי חופשה. המהלך נועד לאפשר רצף לימודי שלא ייקטע על ידי חופשות תשרי, וכן לאפשר למורים להקדיש יותר ימי לימוד כדי ללמד את התלמידים על חגי תשרי.

לאחרונה הודיע סער כי הוא מקבל את המלצות הוועדה המיוחדת שמינה לבדיקת הנושא, אולם בעקבות מחאה ציבורית של המעורבים בעניין וחוסר היכולת לתקצב את תוספת ימי העבודה של המורים בסוף החופש הגדול, הוחלט לדחות את המהלך.

ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך, שיגר בשבוע שעבר מכתב למשרד התמ"ת וארגוני המורים בו ביקש התייחסות ליוזמתו של סער. מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן כתב בתגובה כי הוא מקבל את המלצות משרד החינוך ומקווה שהמהלך יחל כבר בחגי תשרי הקרובים. "הסתדרות המורים מקבלת את המלצת השר לקיצור החופשה ולהחזרת הימים למורים במהלך השנה. ימי החופשה של המורים אינם נפגעים מכך", כתב וסרמן.

בנוסף, גם יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים ושר התמ"ת שלום שמחון תומכים בתוכנית. "נסייע להוצאת התוכנית לפועל כבר השנה תוך התאמה למסגרת החינוכית", אמרו בכירים בתמ"ת.