בהתאם לציפיות: גל הרשקוביץ הוא הממונה על התקציבים

הרשקוביץ, המכהן כיום כמנכ"ל חברת אגד אירופה, לא הגיע לדרגה המינימלית המקובלת כדי לקבל את התפקיד ■ בוגרי אגף התקציבים לדורותיהם קיבלו בהפתעה את הבחירה

שר האוצר החליט והודיע היום (א') למנות את גל הרשקוביץ לממונה על התקציבים, כפי שפורסם ב"גלובס" ביום חמישי האחרון. הרשקוביץ' נחשב למקורב לממונה היוצא, אודי ניסן.

בוגרי אגף התקציבים לדורותיהם קיבלו בהפתעה את הבחירה בהרשקוביץ' שכן הוא לא שימש בתפקיד מפתח, לא באגף התקציבים ולא במגזר הפרטי. מינויו צפוי לחולל ביקורת רבה וכבר מעורר חששות כבדים באגף, זאת לנוכח התקופה והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניו.

גל הרשקוביץ, 41, נשוי + 3, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, תואר שני במנהל עסקים בהתמחות מימון ושיווק ותואר שני בכלכלה בהתמחות מאקרו-כלכלה ומבנה שווקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

גל הרשקוביץ מכהן כיום כמנכ"ל חברת אגד אירופה. הקבוצה מפעילה תחבורה ציבורית בבולגריה, פולין והולנד. החברה, באמצעות חברות בנות, מעסיקה באירופה כ-3500 עובדים ומנהלת חוזים בהיקף של כמיליארד אירו. בין השנים 2002 - 2006 כיהן הרשקוביץ כסמנכ"ל כספים ומנכ"ל בפועל בחברת הגיחון.

לגל הרשקוביץ ניסיון קודם במשרד האוצר. בין השנים 1996 - 2002 כיהן כרכז בריאות באגף התקציבים, אך לא הגיע לדרגת סגן, הדרגה הבכירה המינימלית המקובלת כדי לקבל את תפקיד הממונה.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ציין כי "לגל הרשקוביץ ניסיון מוצלח הן בניהול חברות במגזר הפרטי והן במשרד האוצר. גל הוביל בהצלחה את אגד אירופה לזכייה במכרזים חשובים תוך התמודדות מול חברות תחבורה מהגדולות בעולם. מדובר באדם צעיר, מוכשר, בעל ניסיון, ועם יכולת הובלת רפורמות".

מינויו של הרשקוביץ כפוף לאישור הממשלה והוועדה למינויים בכירים. הוא ייכנס לתפקידו בחודש אוגוסט הקרוב, ויחליף את הממונה הנוכחי ד"ר אודי ניסן, שחוזר לאקדמיה (אוניברסיטת הרווארד) לאחר 4 שנים באוצר.

גורמים באוצר העריכו כי בחירתו של הרשקוביץ' מתיישבת עם כוונותיהם של שטייניץ, ובעיקר של מנכ"ל האוצר, חיים שני, לבצע רפורמה מבנית באוצר תוך הפחתת כוחו היחסי של אגף התקציבים לעומת שאר האגפים, והעברת סמכויות מהממונה למנכ"ל המשרד.