סנגורי קצב שוקלים להגיש לעליון ראיות שאספו החוקרים

מדובר בראיות שהשיגו החוקרים הפרטיים במעקב אחרי קרוביה של א' ממשרד התיירות ■ על-פי הדין בישראל, ראיות שהושגו באמצעים פסולים אינן נפסלות באופן אוטומטי

סנגוריו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שוקלים להשתמש בהקלטות הסתר שבוצעו על-ידי החוקרים הפרטיים ששכרו קרוביו של קצב, ולבקש משופטי בית המשפט העליון להגישן במסגרת שלב הערעור, בעוד כחודש ימים. זאת, למרות שמתקיימת חקירת משטרה בנוגע לעבירות פליליות שבוצעו לפי החשד במהלך עבודתם של החוקרים הפרטיים, לצורך השגת הראיות החדשות.

ל"גלובס" נודע כי בקרב קצב ואנשיו לא נשללה עדיין האפשרות, שעדיין נשקלת, לעשות שימוש בראיות הללו, תוך התבססות על העובדה שבישראל ראיות שהושגו באמצעים פסולים אינן נפסלות באופן אוטומטי.

עוד מתברר כי ההקלטות שבוצעו במסגרת המעקב אחר 4 האנשים הסובבים את המתלוננת העיקרית, א' ממשרד התיירות, נעשו כולן במהלך 45 הימים האחרונים, לאחר שעבודת המעקב הוזמנה על-ידי אחיו ובנו של קצב.

לפי ההערכה, הראיות הללו ביקשו לבסס את הטענה כי בין קצב לבין א' ממשרד התיירות התקיים רומן בהסכמה. זאת, למרות שזו אינה גירסתו של קצב, אלא רק במסגרת טיעונם של סנגוריו, לפיו אף שגירסת קצב - כי לא קיים כל קשר עם א' - נדחתה בבית המשפט המחוזי, עדיין מוטל הנטל על התביעה שחומר הראיות מוליך למסקנה אחת ויחידה, ולפיה יחסי המין נעשו בכפייה.

עו"ד לביא: "לא ידעתי"

עו"ד אברהם לביא, מצוות ההגנה של קצב, מסר בשיחה עם "גלובס" כי הסנגורים לא ידעו על שכירת החוקרים הפרטיים עד לשבוע שעבר, אז הוטל צו איסור פרסום חלקי על הפרשה.

"למדתי על ההתקשרות עם החוקרים הפרטיים", אמר לביא, "רק כשהוצאו צווי איסור הפרסום, ועבר רחש שנעצרו חוקרים פרטיים שנשכרו כדי לסייע באיסוף חומרים".

לביא הוסיף כי לא הובאו לידיעתו פרטים כלשהם בנוגע לראיות או תוצרים שונים של המעקבים שנוהלו על-ידי החוקרים הפרטיים. "מעבר לכך, החוק מדבר בצורה ברורה ואינו שולל מעשים מעין אלה. אבל אין ספק שמדובר בתחום עדין, ושצריך לא לעבור את הגבול לכדי עבירה של הטרדה או הדחה מכל סוג שהוא. ממה שידוע לי לאחר מעשה, אינני משוכנע כי אכן נעברו עבירות במהלך איסוף החומרים".