חברת דוארנט משיקה פקס עם אישור מסירה הקביל בביהמ"ש

זאת במסגרת פרויקט "כספת לכל תושב", שמושק ע"י דוארנט בשיתוף עם חברת Ofsad

חברת דוארנט הישראלית, בשיתוף עם חברת Ofsad האירופאית, משיקה פקס עם אישור מסירה הקביל בבית המשפט, זאת במסגרת פרויקט "כספת לכל תושב" .

במסגרת הפרויקט של דוארנט, בשיתוף עם חברת Ofsad המובילה באירופה בתחום הכספות הוירטואליות, עלתה לאוויר פלטפורמה אינטרנטית מתקדמת, המציעה לכל תושבי ישראל כספות לכל החיים.

לרשות תושבי המדינה יעמדו כ-7 מיליון כספות, כמספר התושבים, שתיפתחנה באמצעות מספר תעודת זהות וסיסמה ותאפשרנה להעביר לתוכן מסמכים ומידע תוך שימוש בפקס, סורק או דואר אלקטרוני. לבעל הכספת תהיה גישה לכספת בכל זמן נתון, ואף ניתן יהיה לשחזר את המסמכים במקרה הצורך.

אחד החידושים הגדולים של המערכת הוא בתחום הפקסימיליה. כיום, לאחר שליחת פקס אין יודעים אם הוא אכן התקבל - גם אם המכשיר פלט הודעת אישור. החוק אינו מקבל את הפקס כמסמך קביל, והאפשרות היחידה היא להתקשר לנמען ולוודא שקיבל את הפקס.

כתוצאה מהגעת המערכת לארץ, יוכלו מנויי החברה לקבל מיילים ופקסים ישירות לכספת - ואף לשלוח פקס לכל אחד מהמנויים האחרים ולקבל אישור מסירה קביל על-פי חוק.

המשמעות: מעכשיו יוכל כל מוסד, ציבורי או פרטי, לשלוח במייל או בפקס מסמכים לכל תושב לפי תעודת הזהות שלו - ולקבל אישור מסירה קביל ומהימן.

על מנת להתאים את המערכת לארגונים ועסקים, החברה אף פיתחה פונקציות חדשות נוספות - כגון הנפקת אישור קביל על הפקדת מסמכים משפטיים בכספת.

הכספות תתאפיינה ברמת אבטחה גבוהה במיוחד - בתקן בנקאי - כך שבניגוד לשטחי אחסון "רגילים", כספות אלה יכילו שרתים באולמות מאובטחים, מערכות נגד פריצות ושריפות, הצפנת תקשורת, אבטחת נפילות מחשב, גיבויים מאובטחים ועוד.

עו"ד שלום אטלי, בעלי חברת דוארנט פתרונות און-ליין והרוח החיה מאחורי המיזם, מאמין כי פרויקט "כספת לכל תושב" יביא לשינוי תפיסה, לגיבוי ושמירת מסמכים לאורך זמן - ולניהול ידע מושכל יותר.