מודי'ס חתכה דירוג האשראי של אירלנד לרמה "זבל"

הצרות באירופה עדיין כאן: מודי'ס חתכה דירוג האשראי של אירלנד ל-Ba1 מ-Baa3 עם תחזית שלילית ■ מודי'ס: "המשקיעים הפרטיים ידרשו לשאת בנטל במסגרת סיוע עתידי לאירלנד"

הצרות באירופה נמשכות - ואחרי יוון ואיטליה, מגיע תורה של אירלנד. הערב (ג') חתכה סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס, את דירוג האשראי של אירלנד ל-Ba1 מדירוג קודם של Baa3, רמה המוגדרת כ"זבל", עם תחזית שלילית.

"הורדת הדירוג היום נובעת מהערכתנו כי המשקיעים ידרשו לשאת בנטל במסגרת כל סיוע פיננסי עתידי שיינתן לאירלנד", הסבירו כלכלני מודי'ס את המהלך. "זאת, בעקבות החשש כי אירלנד לא תצליח לגייס הלוואות בריביות סבירות במידה ותפנה לשוק, עם סיוע תוכנית החילוץ שלה ב-2013".

הורדת הדירוג באירלנד שולחת את המדדים המרכזיים בוול סטריט לירידות קלות לקראת סיום המסחר, ומזכירה למשקיעים בשווקים הגלובליים כי הצרות באירופה עדיין כאן.

זאת, לאחר שבמהלך היום סבלו המשקיעים מפאניקה ובהלה מתוך חשש כי משבר החוב באירופה יתפשט לעבר איטליה וספרד, מהכלכלות הגדולות בעולם. הירידות באירופה התמתנו והחוזים העתידיים בוול סטריט תיקנו מעלה, ממש לאחר שנודע על הנפקת אג"ח מוצלחות באיטליה, בהיקף 6.75 מיליארד אירו.

ברקע, התכנסו היום בכירי האיחוד האירופי לדון בדבר משבר החוב והתפשטותו לאיטליה, כמו גם בדבר האפשרות לגיבוש תוכנית חילוץ נוספת ליוון. על הסנטימנט העיבה הצהרתה של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, כי סיוע נוסף ליוון "אינו מובן מאליו". כמו כן, סיפרה לגארד כי נציגי הקרן עדיין לא דנו בנוגע לסיוע נוסף ליוון, יחד עם האיחוד.