ביהמ"ש: "תשתית ראייתית נכבדה" בפרשת קצב והחוקרים הפרטיים

(עדכון) - כך קבע השופט רפי ארניה, שדן במעצר החוקרים הפרטיים ובצווי איסור הפרסום שהוטלו על שלביה הראשונים של החקירה ■ שמות החוקרים יהיו מותרים בפרסום מיום ראשון

המשטרה אספה "תשתית ראייתית נכבדה" בחקירת פרשת החוקרים הפרטיים ששיגר על-פי החשד נשיא המדינה לשעבר משה קצב בעקבות מקורבים ל-א' ממשרד התיירות - כך קובע היום (ד') שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, רפי ארניה, שדן במעצרם של החוקרים הפרטיים ובצווי איסור הפרסום שהוטלו על שלביה הראשונים של החקירה.

היום קיימו חוקרי יאח"ה חקירות נוספות באזהרה, שאליהן זומנו בין היתר שני החוקרים הפרטיים ששוחררו ממעצרם לפני ימים אחדים.

בהחלטתו שהתפרסמה בצהריים קבע השופט ארניה כי שמותיהם של שני החוקרים הפרטיים יהיו מותרים בפרסום החל מיום ראשון הקרוב, וזאת במטרה לאפשר להם להגיש ערר או בקשה לעיכוב ביצוע על הסרת הצו.

"על-פי החשדות", כתב השופט בהחלטתו, "משרדו של החוקר נשכר על מנת לדובב עד ומתלוננת במשפט הנשיא לשעבר קצב, וזאת לאחר מתן פסק הדין בעניינו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בהתאם לחשדות, החוקר ניסה לדובב את הנ"ל על מנת שימסרו גירסה שונה מזו שמסרו בבית המשפט המחוזי, וזאת כל עוד הערעור על פסק הדין תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון".

השופט מציין כי שני החוקרים התנגדו לחשיפת שמותיהם, בטענה כי פרסום כזה יפגע בהם כלכלית, והן מאחר שפרסום כזה ימנע מהם לעבוד תחת כיסוי.

באשר לעוצמת הראיות קבע השופט: "בית משפט זה מלווה את החקירה מראשיתה, ודן אף במעצרם של החוקרים לצורכי החקירה. סבורני כי בעניין זה הציגה המדינה תשתית ראייתית נכבדה, ואינני סבור כי יש להוסיף מעבר לכך".

פירוש הדבר הוא שחקירת המשטרה בנושא זה קרובה לסיומה, וממצאיה אף עשויים לעבור לידי הפרקליטות עוד לפני שמיעת ערעורו של קצב בבית המשפט העליון, בתחילת חודש אוגוסט.

בימים הקרובים צפויה המשטרה לסכם את החקירה ולהודיע, על-פי הנהלים, אם יש בראיות שנאספו תשתית ראייתית המספיקה להגשת כתב אישום נגד החשודים השונים - ובהם גם קצב עצמו.