ניר למפרט: הצרכן התחזק והפך מפסיבי לאקטיבי

מנכ"ל דפי זהב בפאנל "הכוח להמון" בוועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל: "הצרכנים מייצרים סדר יום, מייצרים אג'נדה; החשש מפני מה שיכתוב עליי הצרכן התגבר בקרב הרשתות ונותני השירות"

"אנחנו עוד לא מבינים במה שהולך עכשיו במחאה הצרכנית. האבק עוד לא שקע במלחמה הזו, אבל מה שאפשר להגיד בבירור - הצרכן הפך להיות חזק יותר. הוא הפך מפסיבי לאקטיבי, וההבאזז חזק עכשיו" - כך אמר ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, בתחילת פאנל תחת הכותרת "הכוח להמון", בוועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל 2011 של "גלובס", שנערכת היום (ד') בתל-אביב.

"לאור כוחו העולה של הצרכן, מה שקורה כעת הוא שהצרכנים מייצרים סדר יום, מייצרים אג'נדה - לא רק על-ידי התקשורת. הצרכנים מייצרים גם תחרות - קחו לדוגמה את אתר זאפ שמשווה בין המחירים של המוצרים ומסייע לצרכן לבחור בדיוק את מה שהוא רוצה, במחיר שהוא רוצה", אמר למפרט. "זאפ הביא פלטפורמה שיצרה מהפכה צרכנית, ולכן אנו מרחיבים כעת את פעילותה גם לתחומי התיירות והמזון, ובעתיד- גם לתחומים נוספים".

לדבריו, "החשש מפני מה שיכתוב עליי הצרכן התגבר בקרב הרשתות ונותני השירותים, והכוח הצרכני עושה את שלו. המציאות השתנתה: פעם הצרכן היה קטן ולא נחשב - היום הוא חלק מקבוצה, חלק מהמון, וחברות שיגיבו לה כראוי ובזמן מקבלות הזדמנויות יפות. הנשיא שמעון פרס אמר בראיון משותף עם בנו, כי יש להמציא את הדיבר ה11: "כבד את ילדיך". אני מציע ליצור דיבר 12: "כבד את צרכניך".

"עדיין הטלוויזיה היא כלי התקשורת מספר 1 בעולם"

"עדיין ייקח כמה שנים עד שהאינטרנט יגיע לרמת החדירה שיש לטלוויזיה. לא נכון להגיד שהטלוויזיה סובלת מחדירת האינטרנט לציבור", אמר בכנס תומס קונסטנר, משנה לנשיא חברת הייעוץ Booz&Co. "וודאי שהדבר אינו נכון באזורים המפותחים פחות בעולם, בהם הטלוויזיה שולטת".

לדבריו, "אם נתבונן בנוף של התקשורת היום - למרות כל הדינמיקה מסביב, עדיין הטלוויזיה היא כלי התקשורת מספר 1 בעולם".

לדברי קונסטנר, "הטלוויזיה אולי נותנת מידע - אבל פונה גם לחלק הרגשי, ואנשים פונים אליה באופן רגשי, כדי להירגע. אנו מאמינים שהווידאו והטלוויזיה ימשיכו להיות כוח חשוב במדיה, למרות ההתפתחויות האחרונות".

"אם נתבונן בהתפתחות בעולם המדיה ב-2010, נראה שהאימייל קצת איבד מכוחו לעומת הרשתות החברתיות, שהגדילו את כוחן. ובכל זאת, הצעירים משתמשים באינטרנט פי-שתיים מהמבוגרים: בקבוצות מסוימות האינטרנט 'יבלע' את הטלוויזיה", מסביר קונסטנר.

בהתייחס לגידול בהיקף השימוש באינטרנט וברשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, אמר קונסטנר כי "השחקנים המסורתיים יישארו בתמונה רק אם ישחקו נכון. המודל המסורתי מתמקד בהגעה לקהלים מסורתיים באמצעות פרסום דרך הטלוויזיה. ובכל זאת, הטלוויזיה המסורתית נשארת כוח דומיננטי בחמש השנים הבאות".