67 תומכים מול שטייניץ אחד: גיל הפרישה לנשים יישאר 62

(עדכון) - יו''ר הקואליציה זאב אלקין הודיע היום על מתן חופש הצבעה לחברי הכנסת מהליכוד - ובכך סוכל סופית הניסיון להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67 ■ רק שטייניץ תמך בהעלאת גיל הפרישה

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את אי-העלאת גיל הפרישה לנשים: 67 חברי כנסת תמכו בהצעה אל מול מתנגד אחד בלבד - שר האוצר יובל שטייניץ. על פי הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, המצב הקיים יישמר ונשים עובדות תוכלנה להמשיך ולפרוש בגיל 62, כאשר תשמרנה להן הזכות להמשיך ולעבוד עד הגיען לגיל 67.

הצעת החוק "קוברת" למעשה את המלצות ועדת ניסן להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67. הצעת החוק של איציק העמידה הבוקר את הקואליציה במצב מביך. לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה ומשרד האוצר החליטו שלא לתמוך בהצעה, התברר כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי סיעתו תומכת בהצעת החוק ובעקבות זאת צפויה ההצעה לעבור.

בקואליציה הוחלט שעל מנת לחסוך את המבוכה, יוענק חופש הצבעה לחבריה. איציק בירכה על אישור החוק ואמרה: "היום הוא יום שמח לנשים במדינת ישראל. הוכחנו לאנשי האוצר שהם לא יכולים לפגוע באזרחי המדינה ללא הגבלה, כי מסתבר שיש גזירות שהציבור פשוט לא יכול לעמוד בהן. השוויון לא מתחיל מהסוף - השוויון מתחיל בהתחלה - שוויון בתעסוקה, שוויון בהזדמנויות. שכר הנשים בכל הדרגות עדיין נמוך משכר הגברים, פחות נשים מתקדמות לתפקידי ניהול, יותר נשים מועסקות בעבודות דחק בשכר מינימום או נמוך מזה והרבה יותר נשים נפלטות בגיל מבוגר משוק העבודה ונותרות ללא פנסיה וללא קצבת זקנה. במקום לפגוע עוד יותר בנשים העובדות, טוב תעשה המדינה באם תפעל למיגור האפליה נגד נשים בשוק העבודה".

כפי שדווח ב"גלובס", יו''ר הקואליציה, זאב אלקין (ליכוד) הודיע מוקדם יותר היום על מתן חופש הצבעה לגבי הצעת החוק של כמה חברות כנסת שקובע כי גיל הפרישה לנשים לא יועלה. אלקין הודיע על מתן חופש הפעולה עת הבין כי ההצעה תקבל רוב ותעבור בכל מקרה, שכן, סיעת ישראל ביתנו הודיע כי תתמוך, בניגוד לעמדת הממשלה, ואי העלאת גיל פרישה לנשים.

"מדובר בקבורת חמור לוועדת ניסן. הליכוד הבין כי אין לו רוב למהלך של משרד האוצר והתקפל תחת הלחץ. זה הוא ניצחון ענק לנשים ולעמדה הגורסת כי גיל הפרישה צריך להיות הצעד האחרון אחרי שיפור שוק העבודה לנשים ולנשים מבוגרות בפרט. אני שמחה כי המאבק של ח"כיות מכל קצוות הקשת הפוליטית השתלם", אמרה ח''כ פאינה קירשנבאום.